اینها عوارض آلودگی هوا است، با سرماخوردگی اشتباه نگیرید
پیش فیلتر رافع ـ فروش پیش فیلتر گریز از مرکز رافع RAFEA
فروش پیش فیلتر رافع - پیش فیلتر گریز از مرکز رافع RAFEA

رئیس انجمن متخصصین داخلی ایران گفت:آلودگی روز افزون هوادرکلانشهرها وبه خصوص پایتخت به ویژه در فصل پائیز و وجود ذرات ریز معلق در هوا موجب بروز آلرژی،سرفه و تنگی نفس می شود.

به گزارش شفا، دکتر ایرج خسرونیا ضمن اعلام این مطلب افزود: کارخانه های موجود در اطراف شهرها به دلیل انتقال مواد مضر و آلوده به محیط باید به بیرون ازشهرها منتقل شوند. وی با بیان این که برای کاهش آلودگی باید از سوزاندن زباله و مواد سرطان زا خودداری شود ادامه داد: متأسفانه حمل ریز گردها توسط باد از نقاط خشک در فضا،موجب سوزش چشم و ناراحتی های پوستی می شود.

دبیر هیأت عالی نظام پزشکی تهران تصریح کرد: بسیاری از افراد حساسیت های ناشی از آلودگی هوا را از آنجا که با علائمی نظیر سوزش گلو،آبریزش بینی و تجمع اشک در چشم بروز می کند با سرماخوردگی اشتباه میگیرند. وی همچنین هشدار داد: در صورت بروز هر نوع حساسیت و آلرژی ناشی از آلودگی هوا از مصرف داروهای خودسرانه باید خودداری وبه پزشک مراجعه شود.

فوق تخصص گوارش در ادامه توصیه کرد: با توجه به آلودگی هوا،پایتخت نشینان به ویژه افراد مسن و همچنین جوانان باید کمتر از خانه خارج شوند.ضمن اینکه استفاده از ماسک اهمیت خاصی دارد. دکتر خسرونیا افزود: کودکان به علت ضعیف بودن سیستم تنفسی؛ آلودگی هوا در آنان باعث آسیب های جدی تری نظیر ناراحتی های ریه،آسم و برونشیت می شود.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








ارسال توسط محسن
آخرین مطالب