محاسبه دبی هوای ورودی به موتور برای انتخاب پیش فیلتر مناسب
پیش فیلتر رافع ـ فروش پیش فیلتر گریز از مرکز رافع RAFEA
فروش پیش فیلتر رافع - پیش فیلتر گریز از مرکز رافع RAFEA

محاسبه دبی هوای ورودی به موتور 09133043765

Calculate Inlet Air Flow For: 4 Cycle Engine

RPM : (دورموتور معمول ماشین) 

CID (Displacement Liter):

Turbo Charged) Vol Efficiency=1.6)
Non Turbo Charged) Vol Efficiency=0.85)

CFM :

پیش فیلتر گریز از مرکز رافع

پیش فیلتر گریز از مرکز رافع


نظرات شما عزیزان:

ایلیا
ساعت14:29---30 مرداد 1401
سلام.خسته نباشید
ببخشید موتور من 6 سیلندر خطی و430 اسب هست با گشتاور 2100 نیوتن بر متر ودور موتور اسمی آن 1900 دور دردقیقه وحدااکثر آن هم 2800 میباشد.طبق محاسبات من هوای ورودی 44 لیتر میشه..میخواستم ببینم درست محاسبه کردم یانه؟ممنون میشم
پاسخ:سلام . بایستی در مشخصات موتور ، قسمت مربوط به displacement یا جابجایی که برحسب لیتر می باشد رو پیدا کنید و سپس اینکه آیا سوپر و افترکولر و اینترکولر دارد یا نه. طبق اطلاعاتی که شما دادید بنده نمی توانم میزان مکش را تعیین کنم. درضمن میزان مکش هوا باید برحسب لیتر بر مثلا دقیقه محاسبه شود. اگر اسم دستگاه یا موتور را اعلام بفرمایید بهتر می توانم کمک کنم.


صدر
ساعت19:39---23 مرداد 1400
Massey Ferguson

عادل
ساعت18:21---20 مرداد 1400
سلام.
ممنونم از سایت خوبتون.
مؤثر بود.
پاسخ:خواهش میکنم.


مجتبی
ساعت15:41---13 تير 1400

سلام و احترام و ضمن تشکر از بابت پاسخگویی بسیار سریع شما
یه سوال داشتم اینکه؛ من یک موتور ۱۲ سیلندر با دور ۱۸۰۰ دور بر دقیقه با ۵۲۹ کیلو وات دارم. با Bore:128mm، Strok:142mm, و هوای مصرفی ۲۷۳۰ متر مکعب بر ساعت بر اساس کاتالوگ،
البته desplacment رو که خودم حساب کردم شد ۲۱.۹۳ سانتی متر مکعب یا لیتر.
حالا این مشخصات رو در فرمول های شما قرار میدم بجای ۲۷۳۰ متر مکعب برساعت میشه ۲۱۹۰ متر مکعب بر ساعت، البته فرمول شما متر مکعب بر دقیقه هست که عدد خروجی فرمول میشه ۳۶.۵۱ که من در ۶۰ ضرب کردم که متر مکعب بر ساعت بدست بیاد. لطفا راهنمایی بفرمائید و متوجه بشم اشتباهم چیه، سپاس از شما و از زمانی که جهت پاسخگوئی اختصاص میدهید.

پاسخ:با سلام مجدد. تمام فرمول هایی که استفاده می شود برای بدست آوردن مقدار هوای ورودی هستند. شما در صورت مسأله به این مقدار اشاره کردید لذا نیازی به انجام محاسبه نیست.  فرمودید که مقدار هوای ورودی 2730 مترمکعب بر ساعت که معادل 45.5 مترمکعب بر دقیقه می شود. که می توان این دبی را با استفاده از دو دستگاه پیش فیلتر به صورت موازی تامین کرد. 



مجتبی
ساعت21:00---11 تير 1400
سلام، برای دیزل ۱۲ سیلندر آیا دیتاها در فرمول تغییر میکنه؟ اگر تغییر میکنه بی زحمت راهنمایی بفرمائید چند است؟ سپاس از کمک بسیار خوبتون
پاسخ:سلام .تعداد سیلندر در فرمول مطرح نیست. عددی که در فرمول وجود دارد مربوط به displacment یا جابجایی است که در کاتالوگ ها معمولا به صورت لیتر بیان می شود.


hashem
ساعت23:58---25 اسفند 1395
کارم رو راه انداخت. ممنووون

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








ارسال توسط محسن
آخرین مطالب