پیش فیلتر رافع ـ فروش پیش فیلتر گریز از مرکز رافع RAFEA
فروش پیش فیلتر رافع - پیش فیلتر گریز از مرکز رافع RAFEA

با سلام

احتمالا برای شما هم اتفاق افتاده باشه که گاهی درب صندوق 206 رو باز میکنید و لامپش یا با تاخیر روشن میشه یا با ضربه زدن. یا گاهی اصلا روشن نمیشه که نمیشه یا خوب روشن نمیشه.

 

چگونه چراغ  صندوق عقب 206 با باز کردن درب روشن میشود؟

می شودسیستم چراغ صندوق 206 به این شکله که یک کلید که درونش یک  ساچمه است وقتی در صندوق باز میشه میره پائین و یه اتصال منفی ایجاد میکنه و چراغ روشن میشه. گاهی این ساچمه معیوب میشه یا بواسطه خال زدن عملکرد خودش رو از دست میده. باز شدن در صندوق حتما باید به زاویه ای برسه که این ساچمه از جای خودش حرکت کنه.

کلید ساچمه ای صندوق عقب پژو 206

 

روش باز کردن نمدی درب صندوق عقب 206 :

برای بازکردن پوشش موکتی درب صندوق عقب ابتدا پیچ شش پر را با آچار مخصوص باز کنید. این پیچ ستاره ای هستش که گوشه سمت چپ قرار داره.

سپس خارهای نگهدارنده را بیرون بکشید..

دقت داشته باشید که برای بیرون کشیدن خارهای نگهدارنده ابتدا مغزی آنها را کاملا به سمت بیرون بکشید و سپس کل خار را به سمت بیرون بکشید.

 کفپوش خارج میشه و صندوق به شکل زیر دیده میشه.

کلید ساچمه ای صندوق عقب پژو 206

محل قرارگیری کلید ساچمه ای صندوق عقب 206:

همانطوری که در عکس پیداست وسط درب صندوق است.

 

نحوه تست :

قبل از انجام هر کاری از محکم بودن اتصالات پرچ و یا رد نبودن سیم و فیش مطمین بشید.

اگر اشکال رفع نشد فیش پشت کلید ساچمه ای رو بیرون بکشید.با یک ولتمتر اختلاف ولتاژ این سیم با بدنه رو اندازه بگیرید . باید ولتاژش صفر نباشد. یا از یک تیکه سیم اتسفاده کرده و این فیش جدا شده را به بدنه یا همان پرچ یا چند جای دیگر وصل کنید . اگر با این کار چراغ روشن شد که اشکال از کلید است و باید عوض بشه.

بازکردن کلید ساچمه ای:

درحالی که خود کلید رو محکم گرفته اید به اهستگی با دور آرام دریل پرچ را سوراخ کنید.دقت کنید اگر کلید شروع به چرخش کند سیمش بریده خواهد شد. کلید جدید را جای کلید قبلی پرچ کنید. اگر قطر پرچ کمتر از حد مورد نیاز است حتما یک واشر را پشت پرچ  قرار دهید تا محکمتر شود.

کلید ساچمه ای صندوق عقب پژو 206

تهیه کلید:

این کلید رو با قیمت خیلی ارزان از لوازم فروشی ها می توانید تهیه کنید.


نظرات شما عزیزان:

حمید
ساعت4:38---28 اسفند 1402
کلید قطع و وصل لامپ جعبه عقب sd206 مدل ۸۹ کجاست
پاسخ:سلام.بین درب صندوق عقب و موکت مربوط به درب صندوق


سعید
ساعت21:04---24 آبان 1402
سلام خسته نباشید من خواستم لامپ صندق عقب عوض کنم اتصال کرد جرقه زد خاموش شد دیگه هم روش نمیشه ممنون میشم راهنمای کنید
پاسخ:سلام. احتمالا مثبت منفی رو به هم زدید و فیوز مربوط به لامپ صندوق سوخته.


امین
ساعت22:01---18 مهر 1402
سلام سیم مثبت و منفی لامپ صندوق عقب ساینا چند دقیقه ای بهم برخورد داشت از اون موقع وقتی در صندوق رو باز میکنم چراغ با تاخیر یا اصلا روشن نمیشه
پاسخ:سلام.چون گاهی روشن میشه پس از فیوز نیست.ممکنه ساچمه خال زده باشه یا بعضی از رشته سیم ها با جرقه مشکل دار شده باشن


حمید
ساعت23:07---3 فروردين 1402
سلام جناب مهندس
از خدا میخوام به تعداد کسانی که با خوندن این تجربه ها و دانش به اشتراک گذاشته شده ی حضرتعالی به نتیجه رسیدن و گرفتاریشون رفع شده به شما خیر و برکات ابدی عنایت کنه ان شاء الله
خدا خیرتون بده و استوار و ثابت قدم بمونید در این مسیر
پاسخ:سلام. ممنونم. انشاالله که مفید بوده باشه


سعید محمدی
ساعت21:02---17 ارديبهشت 1401
سلام لطفا اگر امکانش هست بنده رو راهنمایی کنید...کلید چراغ صندوق عقب پراید ۱۴۱ کجای صندوق هست و اینکه خود چراغ صندوق کجا نصب میشه...ممنون

محسن
ساعت13:47---13 ارديبهشت 1401
سلام محل کلید صندوق ۲۰۶دقیقا کجاست
هاچبک ۱۳۹۵


محمدرضا
ساعت22:57---21 اسفند 1400

سلام من واسه ٢٠٦ خودم چراغ عقب ٢٠٧ خريدم نصبش كردم ديدم يكيش روشن شد يكيش روشن نشد بعد جاشونو عوض كردم ديدم روشن شد ايراد از چي ميتونه باشه
پاسخ:سلام . جای چیو دقیقا عوض کردید؟ چون جای چراغهارو که نمیشه عوض کرد . البته شاید براتون جالب باشه بدونید که فیوز مربوط به چراغ ترمز چپ و راست با هم فرق داره.



علی
ساعت19:04---19 اسفند 1400
سلام وقت بخیر
۲۰۷ هاچبک ۹۸ دارم
یه ماه پیش دست ۲ خریدمش ، الان اومدم چراغ پلاک هارو اس ام دی بندازم میبینم اصن کلا چراغاش روشن نیستن و نمیشن ، ، روکش رو باز کردم دیدم طرف سوکتارو در اورده!!! سوکتا رو جا زدم اما بازم دیدم چراغا روشن نشدن ، پس از دیدن فیلم های لحظه خرید هم فهمیدم که ماشین رو همینجوری خریدم و بی دقتی کردم .
بنظرتون چکار کنم کسی راه حلی داره؟؟
پاسخ:تست را از جعبه فیوز شروع کنید. سپس با اهم متر ولتاژ سیم ها را چک کنید. شاید نفر قبلی سوکت ها را از جا دراورده و سیم ها را اشتباه وصل کرده باشد مثلا هر دو سیم را به منفی یا مثبت زده باشد. اگر کسی با مشکل مشابه مواجه شده است لطفا راهنمایی کنه.


میثم
ساعت19:21---11 اسفند 1400

سلام.من از این سوکت کلا شهرو گشتم نبود تا اینکه اینترنتی سفارش دادم اومد نصبش کردم روشن نمیشه.میدونین مشکل چیه.ممنون
پاسخ:سلام. خودتون نصبش کردید یا تعمیرکار فنی؟ احتمالات مختلفی می تونه داشته باشه. 1- سوکت خراب باشه. لازمه اول تستش کنید 2- لامپ صندوق سوخته 3- فیوزش سوخته 4- اتصال منفی به بدنه وصل نیست یا روی رنگ قرار گرفته. 5- موقع اتصال سیم ها اونها دچار پارگی شدن. 6- محل نشستن لامپ خال زده و اتصال برقرار نمیشه.....ممکنه که روکش سیم ها سالم باشه ولی از درون قطع باشن.با اهم متر می تونید برق رو چک کنید.



امیر
ساعت21:41---23 آذر 1400
سلام دوستان پژو 206 تیپ 2 من پس‌از قفل کردن خودرو وبعداز مدتی حالت دزد گیر فعال میشود ونشانگرlcdنشان میدهد که درب صندوق عقب باز است در صورتی که بسته است کسی میدونه چیکار کنم
پاسخ:با سلام. احتمالا ساچمه ای که مسئول روشن کردن چراغ صندوق عقب هستش اتصالی می کنه و دزدگیر هم برای درب صندوق متصل به همین ساچمه است. برای تست صندلی عقب را بخوابانید و وقتی که دزدگیر روشن شد ببینید چراغ هم روشن است یا نه.


مهدی
ساعت22:01---23 خرداد 1400

سلام وقت بخیر من یدونه ۲۰۶ هاچبک دارم من چراغ سقفی رو ال ای دی انداختم و به صندوق عقب هم هم اینطور اولش کار میکرد ولی بعدا کار نکرد خودم بازش کردم سیم رو لخت کردم سیم رو به هم زدم دیدم برق نیستش با مولتی متر هم نگاه کردم برق اونجا نداره علتش چیه
پاسخ:اگر فیوزها مشکلی ندارند بنظرم برای تست یک لامپ معمولی 12 ولتی رو با سیم به سوکت ها بزنید و مراقب باشید مثبت رو به بدنه نزنید. اگر چراغ رو در حالت روشن هم گذاشتید و روشن نشد عیب رو باید برقکار پیدا کنه. بازم تاکید می کنم سیم هارو جابجا نزنید .مثبت رو به بدنه وصل نکنید



محمد
ساعت23:46---2 خرداد 1400
سلام سر دوتا سيم لامپ داخل صندوق عقب ٢٠٦خورد بهم و روشن نميشه ديگه چراغش مشكل از كجاست
پاسخ:سلام به احتمال زیاد فیوز سوخته است. باید از دفترچه راهنمای خودرو، فیوز مربوط رو پیدا کنید و چک کنید.اگر احساس می کنید تسلط لازم را ندارید از یک برقکار خودرو کمک بگیرید.


احمد
ساعت4:30---28 ارديبهشت 1399
سلام من تست کردم نه از کلید بود نه از لامپ که سوخته باشه.. دیدم از قبل چون ماشین من دست دومه.. از قبل دوتا سیم نارنحی با یک سیم نارنجی هم شکلو بهم اشتباهی جا به جا وصل کرده بودند.. اونا رو وصل کردم.دوباره روشن نشد..اتصال به بنده دادم روشن شد فهمیدم سیم منفی از یه جا قطع شده.. درست نگاه کردم دیدم بله روکش سیم ظاهرا اتصال رو نشون میده اما دیدم رشته از داخل قطع شده کوتاهش کردم وصل کردم درست شد.. کلیدشم یکم درست کار نمیکرد یه ضربه کوچیک زدم بهش اوکی اوکی شد
پاسخ:متشکرم از ارسال نظر. امیدوارم که برای دوستان هم مفید بوده باشه.


داش حامد
ساعت0:05---13 فروردين 1399
سلام رفقا کلید رو باز کنید وساچمه و داخل کلید رو با الکل تمیز کن بعدش داخل کلید یکمی روغن بزنید بع دویار کلید رو ببندید.

داش حامد
ساعت0:05---13 فروردين 1399
سلام رفقا کلید رو باز کنید وساچمه و داخل کلید رو با الکل تمیز کن بعدش داخل کلید یکمی روغن بزنید بع دویار کلید رو ببندید.

حمزه
ساعت12:27---18 اسفند 1397

کلید ساچمه ای شکل چراغ صندوق 206 خودم خراب شده چطوری میتونم این کلید رو تهیه بکنم هر چی گشتم‌ گیرم‌ نیومد شما‌ نمیدونید کجا دارند
پاسخ:شاید فروشنده ها نمی دونن شما دقیقا چی می خواهید و می گن نداریم. بهتره که نمونه اش رو همراهتون ببرید.خودم خار آمپولی نیاز داشتم اما اسمش رو بلد نبودم. همه می گفتن نداریم. تا اینکه یکی از مشتری هایی که داشت خرید می کرد راهنماییم کرد و فروشنده فورا یکی اورد بهم داد



حمزه
ساعت14:21---10 اسفند 1397
ببخشید کلید قیمتش چنده
پاسخ:از قیمت ها اطلاع ندارم


حمزه
ساعت14:20---10 اسفند 1397
بسیار ممنون من امتحان کردم از کلید بود
پاسخ:خواهش می کنم


نوید
ساعت10:34---20 ارديبهشت 1397
راهنمایی خیلی خوبی بود

امید
ساعت23:48---15 بهمن 1396
دستت درد نکنه

محمد
ساعت0:15---15 آذر 1395
عالی

محمد
ساعت23:58---5 آذر 1395
عالی

خالد
ساعت14:33---2 آذر 1395
عالی بود بهتر از این نه می شد آفرین /

سعید
ساعت12:55---24 دی 1394
بسیار عالی

احسان
ساعت0:58---14 دی 1394
بسیار بسیار بسیار ممنون

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








ارسال توسط محسن
آخرین مطالب