پیش فیلتر رافع ـ فروش پیش فیلتر گریز از مرکز رافع RAFEA
فروش پیش فیلتر رافع - پیش فیلتر گریز از مرکز رافع RAFEA

دلايل جوش آوردن آب رادياتور 206 tir.loxblog.com

اگر با مشکل روشن نشدن چراغ صندوق عقب 206 مواجه هستید اینجا را کلیک کنید.

اگر لامپ مه شکن جلوی خودرو سوخته اینجا کلیک کنید

 

جوش آوردن رادیاتور پژو 206

جوش آوردن آب رادياتور خودرو 206 چند دليل مي تواند داشته باشد.

متاسفانه بسياري از تعميركارها بجاي اينكه از ساده ترين حدسيات شروع به چك كردن خودرو كنند مستقيما به سراغ كارهاي پردردسر و مسلما پرخرج و تعويض كاري هاي بي مورد مي روند.

در اینجا به 17+10 دلیل اشاره می کنم.

دليل اول : كم بودن آب رادياتور

آب رادياتور را با باز كردن مخزن آن موقعي كه موتور خودرو سرد است به حد مجازي كه روي بدنه مخزن حك شده برسانيد.

           ---دلایل کم شدن آب رادیاتور---

1- هر چند وقت به مخزن آب اضافه می کنید؟ بخ طور طبیعی هر از گاهی کمی باید به آب مخزن اضافه بشه.

2- چک کنید ببینید داخل اتاق ماشین و زیر فرشش احیانا اب جمع نمیشه؟ یا شیشه ها از داخل توی هوای سرد خیلی بخار نمیکنن؟ اگر اینطور باشه رادیاتور بخاری نشت میده

3- موقعی که تازه متوقف میشید صدای جززز جزززز از داخل کاپوت شنیده نمیشه؟ احیانا نشتی روی قسمت داغ ریخته میشه و بلافاصله بخار میشه

4- در شرایط یکسان با ماشین سالم با استفاده از یه صفحه سرد (مثلا قالب فلزی یخ) ببینید بخار زیاد نیست؟

5- درب رادیاتور و ضدیخش مشکل ندارن؟ممکنه از محل اتصال شیلنگ مشکی نشت بده. یا حتی مخزن انبساط ماشین ترک مویی داشته باشه

دليل دوم : خرابي درب رادياتور يا مخزن انبساط

دليل سوم : خوب كار نكردن آمپرها و عدم صحت ميزان درجه حرارت آب

بايد ديد آيا واقعا خودرو جوش آورده يا فقط آمپر اين را نشان مي دهد.

دليل چهارم : گرفتگي شيلنگ اتصال ردياتور به مخزن انبساط.

اين شيلنگ يك شيلنگ باريك و سياه رنگ است كه به مرور و يا بدليل ورود ناخاصي هاي ناشي از تعمير در مسير گردش راياتور به آن وارد مي شوند و عمده مشكل از همين جا بوجود مي آيد در اكثر موارد همين شيلنگ اشكالات عمده اي رو ببار مياره. از چك كردنش غافل نشيد.

دليل پنجم : مشكل هواگيري

لازم به ذكر است كه خودرو 206 داراي دو پيچ هواگيري مي باشد كه به ترتيب ارتفاع هر دو بايد چك شوند.

پیچ هواگیری که پشت هواکش قرار دارد ممکن است به خاطر جام کردن،ممکن است حین باز کردن بشکند و با شکستنش خودرو نمیتواند حرکت کند. پس اگر براحتی باز نشد، جایی آن را باز کنید که امادگی شکستن آن را داشته باشد.

دليل ششم : نشتي آب رادياتور

دليل هفتم : گرفتگي و رسوب داخل رادياتور خودرو

در اينصورت رادياتور را باز كرده و سيخ مي زنند. اما لازم به ذكر است كه معمولا تا 6 ، 7 سال هيچ مشكلي براي رادياتور ژيش نمي آيد

دليل هشتم : مشكل داشتن يا گير كردن ترموستات

دليل نهم : كار نكردن واتر پمپ

میتوان با باز کردن یکی از پیچ های هواگیری و گاز دادن به موتور فواره آب را تماشا کرد و مطمئن شد که واترپمپ سالم است.

دليل دهم : خوردگي پره هاي واتر پمپ

به مرور زمان و يا در اثر استفاده از آب رادياتور نا مناسب يا تشكيل جرم در آب رادياتور قديمي

اين خوردگي در حدي است كه ممكن است به طور كامل پروانه ها خورده و صاف شده  و فقط شافت مركزي مانده باشد.

دليل يازدهم : مشكل واشر سرسيلندر

معمولا يا آب روغن قاطي ميشه يا آب يا بخار آب از اگزوز مياد بيرون

دليل دوازدهم : ترك خوردگي سيلندر

اين ترك يا رو به بيرونه كه باعث زنگ زدگي ميشه يا رو به داخل 

دليل سيزدهم : كار نكردن فن هاي خنك كننده رادياتور 

ممكنه يا فن سوخته باشه يا فيوزش دچار اشكال شده باشه .

می توان با دستگاه دیاگ، هنگامی که خودرو خاموش است فرمان فن دور کند و تند را چک کرد.

دليل چهارهم : شل شدن بست هاي اتصال شيلنگ ها يا  جنت ها! Joint .

دليل پانزدهم : فشار بيش از حد به خودرو

حركت با بار زياد در سربالايي براي مدت طولاني  و ....

 دلیل شانزدهم : دقت داشته باشید که چیزی جلوی رادیاتورهای آب و کولر را مسدود نکرده باشد.

 

دلیل هفدهم : دور تند و کند فن ها رو بررسی کنید.

دلیل هجدهم : اگر کفپوش جلوی راننده همیشه زیرش خیسه احتمالا آب رادیاتور از اورینگ بخاری نشت میده و حجم آب رادیاتور ماشین کم میشه و باعث حرارت زیاد موتور میشه.

شاید اصلا دور دوم فنها بکار نمی افتد یا حتی خود فن مشکل دارد.

دلیل نوزدهم : هر دو سال یکبار جنت های رادیاتور را باز کرده و رادیاتور را کاملا با جریان آب بشویید. در صورت امکان در کل سیستم آب را بچرخانید تا تمام سیستم شسته شود. دیده شده است که تا چند سال هیچ نیازی به اضافه کردن آب وجود ناشته است ولی درون رادیاتور زنگ زیادی جمع شده. این ذرات معلق می توانند باری قسمتهای چرخان خنک کننده مشکلاتی را بوجود آورده یا منافذ رادیاتور را بگیرند سپس با مقدار زیادی آب مقطر مخصوص مسیر را پر و خالی یا شستشو دهید تا آب معمولی کاملا از مدار تخلیه و با آب مقطر جایگزین شود.

دلیل بیستم : اتصال پرسی قسمت لاکی فوقانی رادیاتور و آلومینیومی رادیاتور دچار نشت شده و به مرور آب رادیاتور کم می شود. با گاز دادن به موتور و افزایش فشار آب می توان نشتی را دید.

دلیل بیست و یکم : ممکن است پیچ های سر سیلندر به هر دلیل شل شده باشد و آب از لای واشر سرسیلندر نشت پیدا کند

دلیل بیست و دوم : ممکن است پولک های سیلندر دچاز زنگ زدگی و سوراخ شدگی و نشت آب شوند.

 

دلیل بیست و سوم : سیم اتصال بدنه ممکن است خوب وصل نبوده باشه و در عملکرد icu ایجاد اختلال کرده و آمپر آب رو بالا نشون بده.

دلیل بیست و چهارم : ممکن است در زمستان ترموستات خودرو عمل نکرده باشه و در سرپایینی در اثر سرمای زیاد سنسور پیام غلط به icu داده باشه و پیغام جوش یا stop ظاهر بشه. درصورتیکه اصلا موتور گرم نیست.

دلیل بیست و پنجم : اگر قصد دارید به آب رادیاتور ضدیخ اضافه کنید سعی کنید حتما مخلوط آب و ضدیخ را در یک بشکه کاملا همگن کنید و بعد مخلوط رو درون خودرو بریزید. گاهی ضدیخ به خوبی در آب حل نشده و باعث ایجاد مشکلاتی می شوند.. اولین اشکال جدا شدن رسوبات سیستم و گیر کردن در ترموستات و بازنشدن آن و سپس جوش آوردن و سوختن واشر سرسیلندر و ...

 دلیل بیست و شش :  پر کردن بیش از حد مخزن انبساط یا همان قمقمه که حتی می تواند باعث ترکیدگی رادیاتور یا اتصالات شود

دلیل بیست و هفتم : نشت آب رادیاتور از بسط های شیلنگ مشکی برگشت آب که اکثر اوقات براحتی قابل تشخیص نیست و میتوانید با استفاده از دستمال و با توجه به به جا ماندن رنگ سبز ضدیخ نشتی را شناسایی کنید.

دلیل بیست و هشتم : نشتی آب از لوله دو شاخ رادیاتور

وظیفه این لوله اتصال دو جنت بخاری از درون کاپوت به داخل اتاق است. ممکن است از بیخ بدته نشت بدهد و براحتی دیده نشود. همچنین اگر اتاق دارای کف یک تکه است ممکن است به زیر کف یک تکه نشت کند و اصلا دیده نشود. میتوان با دست زدن به ابری آن و خیس بودنش متوجه شد. شرایط و صدای شره ای که بخصوص در صبح از داشبورد شنیده می شود مشابه همان صدایی است که موقع خرابی واشر سرسیلندر شنیده می شود و باید قبل از باز کردن موتور حتما این مورد را چک کنید. 

 

 

بهتر است یکی دوبار آب رادیاتور را با مقدار کمی ضدیخ مخلوط کرده و یکی دوبار هر بار چندید روز اجازه گردش آب بدهید و  بعد مسیر را به طور کامل تخلیه کرده و با آب رادیاتور ضدیخ دار جدید جایگزین کنید. در مرحله آخر پس از اطمینان از عدم نشتی، ضدیخ را طبق دستور شرکت سازنده مخلوط و در قمقمه بریزید.

می توان در خودرو 206 با باز کردن پیچ هواگیریآب داخل رادیاتور بخاری را نیز تعویض کرد. بدین صورت که آنقدر در قمقمه آب مقطر بریزید تا خروجی آب از پیچ هواگیری کاملا زلال و بدون رنگ شود.

 

 

 بازکردن درب رادیاتور درحالت گرم بودن موتور :

 206 برای دمای آب بالاتر از 100 درجه طراحی شده. این یعنی اینکه تحت فشار کار میکنه. پس اگر زمانی که موتور داغ هست درب رادیاتور رو بازکنید فشار از روی آب برداشته می شه. ولی آب دمای بالاتر از 100 درجه داره.
پس آب در تمام سیستم گردشش به جوش میاد و ایجاد حباب میکنه.این حباب ها می تونن باعث هوادار شدن سیستم بشن. و بعدش ممکنه نیاز به هواگیری داشته باشید.
پس هنگامی که موتور کاملا سرد شده اقدا به بازکردن درب رادیاتور کنید.

یکی از بازدید کننده های محترم بنام آیدین این مطلب رو برای ما ارسال کردند که با کمی اختلاص برای شما هم بیانش می کنم.

سلام دوستای عزیز حتما بخونید به درد میخوره منن یه 206 داغون داشتم ولی خوبی که داشت خیلی چیزا بهم یاد داد اولاش تو سرپایینیها اول امپر میومد پایین یهو میرفت بالا و چراغ استپ روشن میشد ولی رادیاتور که دست میزدی داغ نبود کلی مکانیکی رفتیم اخر معلوم شد ترموستات نداره و به خاطر یه سره بودن تو سرپایینیها درجه انقدر پایین میاد که کامپیوتر هشدار میده و امپر میچسبه اون مشکل که حل شد چند وقت بعد امپر خیلی بالا نشون میداد ولی اب کم نمیکرد و از درجه حرارتم معلوم بود امپر اشتبه نشون میده هزاران مکانیک و دیاگ سر در نیاوردن مشکل چیه اخر معلوم شد کابل اتصال بدنه باطری خوب اتصال نداره و ای سی یو هم امپرو اشتباه نشون میده هم جراغ استپ رو روشن میکنه اونهایی که ما شینشون اب کم نمیکنه و امپرش پرتو پلا نشون میده حتما اتصال بدنه رو چک کنید

 

در هر حال استفاده از دستگاه دیاگ قبل از هرگونه باز و بسته کردن درصورتی که نتوانستید عیب را پیدا کنید بسیار موثر است.

هميشه سعي كنيد ساده ترين اشكالات را تست كنيد و بعد به سراغ حدسيات بزرگتر برويد.

 

توجه توجه

  • در فصولی از سال كه استفاده ای از کولر خودرو ندارید حتما هر از گاهی برای مدت چند دقیقه کولر را روشن کنید تا گاز و روغن درون مخزن به چرخش دربیاید و کیفیت خود را از دست ندهد. این عمل باعث می شود تا روغن موجود در سیستم به گردش دربیاد و واشرها لوله ها و قطعات سیستم روغن کاری شوند.رعایت ان موضوع احتمال نشت گاز و بوجود آمدن خشکی در واشرها را کاهش میدهد. مثلا در فصل زمستان حداقل سه بار کولر را روشن کنید.
  • و به همين ترتيب در فصل تابستان هم هر از گاهي بخاري خودرو را روشن كنيد تا آب موجود در رادياتور بخاري به گردش در بيايد و مانع از ايجاد رسوب و مشكلات ديگر شود.

 

براي پيدا كردن نشتي آب و دلايل كاهش سطح آب رادياتور

خودرو رو چند روز توی پارکینگ نگه دارید و روشنش نكنيد . اگر بتوانييد سيني زير آن را هم باز كنيد كه چه بهتر.بعد زیر ماشين رو کنترل کنید.با توجه به اينكه آب رادیاتور ضد یخ داره و رنگ سبز داره ، اين رنگ مي تونه به پیدا کردن محل نشتی کمک کنه. قطره های آب مسلما یا روی زمین چکه ميكنه یا روی سینی زیر موتور یا روی بدنه موتور می مونه . اونا رو دنبال کنید تا ببينيد از كجا اومدن. اگر هيچ قطره اي نريخت بايد روش بعدي كه ميگم رو به كار ببريد، ،،،،،،،وقتی آب تبخیر میشه حجمش حدود هزار برابر میشه پس فك نكنم مشکل هواگیری باعث كاهش هر روزه آب رادياتور بشه . عدم تعویض آب رادیاتور هم عامل اين اشكال نيست ،،،،،، حالا كه خودرو در حالت سر نشت آب نداشت پس احتمالا در حالت داغ و پر فشار مشكل براش پيش اومده.. ممکنه درب مخزن تحت فشار یا خود مخزن تحت فشار یا رادیاتور ترک یا شکاف ریزی داشته باشند و باعث خروج بخار داغ بشن .دوباره تاكيد ميكنم بخار داغ .آب رادياتور يا به دو صورت خارج ميشه يا مايع يا بخار .ممكنه  واشر سرسیلندر مشکل داشته باشه یا خود سیلندر ترک ریزی داشته باشه و بخار  آب رو از اگزوز خارج کنن. احتمال ديده شدن بخارات خروجي با چشم حتی اول صبح هم كمه  .

یک سری مواد مخصوص برای نشت گیری هست.من استفادش رو توصیه نمیکنم .

شما میتوانید به طور موقت قطعات رو با قطعات مطمئن و سالم عوض کنید و نتیجه رو بررسی کنید

قسمت مربوط به بخاری رو هم کنترل کنید

گاهی در حالت موتور داغ و روشن هم نگاهی بندازید البته مراقب باشید کسی در این حالت خودروی شما رو به سرقت نبره. ممکنه قطره روی قسمت داغی از موتور بیوفته و بلافاصله بخار بشه

حتما حتما بنده و خوانندگان محترم رو از نتیجه و علت موضوع مطلع کنید


نظرات شما عزیزان:

یوسف
ساعت21:52---6 فروردين 1403

با سلام.
ماشین من 206 sd v8مدل 90 هستش.
یه هفته بود که واترپمپ به مشکل خورده بود و نشتی آب داشت ازش و قبل هر بار حرکت آب لوله کشی میریختم تو قمقمه و حرکت میکردم یه مسیر کوتاهی. تا اینکه واتر پمپ رو عوض کردم و 3 لیتر ضد یخ روغنی و3 لیتر آب رادیات نانو آبتین (که روش نوشته بود در فصل گرما نیاز به مخلوط کردن با ضد یخ نداره! و خودش کافی هست! ) ریختم و هواگیری کردم. مشکل اینجاست که هم تو حرکت (حتی دور موتور 3 و سرعت 80 در سرپایینی)و بیشتر هنگام درجا آمپر ماشین تا نزدیک قرمز بالا میره و فن هم دو حالتش به درستی کار میکنه اما رادیات داغه و به نحوی فن دور زیاد هم به نظر نمیتونه خنکش کنه.
به نظر شما مشکل از چی هست؟
اگه رادیات گرفته که چرا قبل تعویض واتر پمپ(البته فصل زمستون بود) این مشکل نبود.
شایدم مشکل این ترکیب نانو آبتین و ضد یخ کرون هستش.
ببخشید طولانی شد.
پاسخ:پاسخ:سلام. من از مخلوط آب مقطر شفاف و ضدیخ استفاده می کنم. دو عدد ضدیخ را با آب مقطر مخلوط می کنم و در قمقمه میریزم. تا الان چک نکردم ولی شااید شااید  (تا الان بررسی نکردم) مخلوطی که شما ریختید تولید گاز کند و نیاز به هواگیری باشه. بنظرم یکبار آب رادیاتور را تعویض کنید . رادیاتور را بیرون اورده و داخل شویی کنید. اگر ترموستات را باز نمیکنید پیچ هواگیری سمت اتاق را باز کنید انقدر داخل قمقمه آب مقطر شفاف بریزید تا خروچی آب از پیچ هواگیری هم بدون رنگ و شفاف شود و سپس اقدام به آب ضدیخ ریزی کنید.میتونید هم یکبار با مخلوط آب مقطر و مقدار کمی ضدیخ برای چند روز کار کنید و دوباره آب را تعویض کنید تا نتیجه بهتری بگیرید.بهرحال بنظرم مخلوط قبلی را تعویض کنید و دوباره شرایط را بررسی بفرمایید.



رضا یاری
ساعت1:58---2 فروردين 1403
سلام من یهv 20 مدل 90 دارم که مدتیه امپرش تا خط قرمز بالا میره و چراغ استپ روشن میشه و منم درجا خاموشش میکنم.یکی گفت که ترموستات قفل شده که ترموستاتش رو عوض کردم ولی فایده نداشت،بعد گفت که واتر پمپ قیچی کرده که تعویض نکردم و خودم باهاش ور رفتم و دست زدن به سوکت فشنگی و فشارش دادم که تا چند ساعتی خوب بود و بالا نرفت،هواگیری کردم فایده نداشت،اب ریختم تو منبع انبساط تا جایی که سر ریز شد و بستمش که رفتم تو جاده و یکدفعه جنت زیری ،که از زیر رادیاتور میاد و وصل میشه زیر منبع ،ترکید.منم همونجوری خاموش گذاشتم و بکسل کردم تا تو شهر.حالا به نظر شما واشر سوزونده یا برا واتخاطریر پمپه؟ یا مشکلش چیز دیگه ای هست؟النته قبلا از شیلنگ منبع انبساط چیکه میکرد که نشتیش رو گرفتم و الان دیگه نشتی نداشت ولی نمیدونم مشکل جوش اوردن به چه هست؟
پاسخ:سلام. منبع انبساط را نباید تا بالا پر کنید. آیا ضدیخ دارید؟ آیا تا الان با دستگاه دیاگ دور کند و تند فن ها رو بررسی کردید؟ اگر ماشین بدون آب کار کند سرسیلندر تاب برمیدارد. واشر سرسیلندر هر از گاهی تعویض میشود. اگر مدت زیادی است که تعویضش نگردید برای اطمینان و احیانا رفع مشکل تعویضش کنید. دلایل دیگری را هم در وبلاگ نوشتم.


Morteza
ساعت18:48---10 آذر 1402
با سلام من ی وی ۸ مدل ۹۷ دارم از امروز صبح امپرم میره بالا
اول از اون جایی که همیشه هست یکم رفت بالا تر طول کشید بیاد پایین همینطور ادامه پیدا کرد
آوردم پیش مکانیک یکی گفت ترموستات عوض کن کردم درست نشد
یکی گفت همواره گیری کن کردم درست نشد
مقاومت و لول هاشو عوض کردم درست نشد مشکل چیه لطفا جواب بدین؟؟!!
پاسخ:سلام. موقعی که آمپر بالاتر از حد همیشگی هستش به فن ها نگاه کنید و ببینید روشن هستند یا نه. (البته مراقب سرقت خودرو باشید) اگر با روشن شدن فن درجه آمپر پایین میاد جای نگرانی نیست. دوما هنگامی که آمپر بالاست دست خود را روی رادیاتور آب و جنت ورودی بگذارید.اگر سرد هستند و پس از مدتی داغ می شوند بازهم ممکن است جای نگرانی نباشد.چون ترموستات مسیر را باز کرده و آب داغ به گردش درامده است. ولی اگر فن روشن می شود ولی رادیاتور از ابتدا سرد مانده است، گردش آب به خوبی انجام نمی شود.


مصطفی
ساعت5:52---27 آبان 1402

سلام و وقت بخیر من 206 مدل 82 دارم چند وقت پیش یه مسیر سربالایی رفتم موقع برگشت یکدفعه آمپر آب شروع کردبه بالا رفتن توقف کردم رادیات چک کردم سرد بود و آب از منبع برگشت خورده بود به سمت بالا تعمیرکار گفت ترموسات قفل کرده عوضش کردم مشکلم برای مدتی حل شد دوباره مسیر طولانی رفتم در زمان برگشت در پارکینگ دیدم فن دور تند در حال کار کردنه منتظر موندم تا قطع بشه که این اتفاق نیفتاد رادیات چک کردم دیدم سرده دوباره آمپر نگاه کردم دیدم در حال بالا رفتنه و فن یکسره شده ماشین خاموش کردم سر باطری برداشتم و مشکلم حل شد چند روز بعد دوباره این مشکل پیش اومد بردم دیاگ زدم گفت خطای سنسور آب یا مهره آب بود اونم عوض کردم مشکلم برای مدتی حل شد الان دوباره همون مشکل پیش اومده رادیات پس از توقف همش سر و گرم میشه و آب برگشت میکنه به منبع و از منبع خارج میشه ممنون میشم راهنمایی کنید
پاسخ:سلام. حس میکنم ماشین به هر دلیل کمپرس میکنه. و شاید یه باز و بست ساده بدون تغییر وسایل هم بتونه مشکلتون رو حل کنه. اول اینکه آیا آب رادیاتور و مایع ضد یخ استفاده کردید؟چون با داغ شدن و جوش آوردن و تولید حباب ، هواگیری به هم می خوره و اختلالا میندازه توی کار. اگر ازین نظر مشکلی نبوده بفرمایید تا دلایل دیگه رو هم چک کنیم.

یه احتمال دیگه میتونه ضعیف بودن واترپمپ باشه. ولی بی جهت بازش نکنید. با توجه به صحبت هاتون زمانی که ماشین گرمه ولی گاز خوری نداره گرم میکنه. پس شاید در دور موتور کم واتر پمپ پمپاژ نمی کنه.باید فشار واتر پمپ رو اول تست کنید قبل از اینکه برای باز و بسته کردنش هزینه متحمل بشید

 



نوید پارسا
ساعت20:17---16 تير 1402

سلام 206 اتومات مدل 90 دارم , ماشینم تو روز بعد ار یک الی دو ساعت کار کردن دمای آب بالا میره چه حین استفاده از کولر چه بدون کولر و مخصوصا در سر بالایی برا این مشکلم رادیاتور , واتر پمب , ترموستات , شیلنگ منبع انبساط و سنسور فشنگی آب رو عوض کردم , رادیاتور بخاری رو شستیم , کندانسور کولر هم شستیم اما مشکلم درست نشد , عملکرد فن دور کند , دور تند و کابل اتصال به بدنه رو هم برسی کردیم مشکلی نداشت حتی دمای آب رو جهت شروع کارکرد فن 6-7 درجه پایین آوردیم و ترموستات 75 درجه انداختیم اما باز مشکل برطرف نشد گفتن مشکل گردش آب از موتوره و چون روغن سوزی هم داشتم تصمیم گرفتم موتور باز شه تا اگر مشکلی هست معلوم شه اما بعد تعمیر موتور هم برطرف نشد. مسیر اگزوز هم برسی کردیم تا مطمن شیم مسیر بازه و حرارت کامل تخلیه میشه, در شرایطی که دمای آب بالا میره فن زورش نمیرسه دما رو پایین بیاره فقط با نگه داشتن پدال گاز روی 3000-4000 دور , دما سریع پایین میاد که همه نظرشون اینه که ایراد از واتر پمب هست که با گاز دادن گردش آب رو بالا میبره و دما پایین میاد با اینکه دو بار قبل تعمیر موتور و حین تعمیر موتور واتر پمب عوض شده اما مشکل کماکان برطرف نشده ممنون میشم راهنماییم کنید
پاسخ:سلام. برای اینکه بدونید آب گردش داره یا نه بهترین راه اینه که دست رو با احتیاط کامل بکشید به رادیاتور آب. اگر جنت ورودی داغ و جنت خروجی گرم و خود رادیاتور بخصوص نزدیک به جنت ورودی داغ باشه این نشون میده که گردش آب برقراره و آب داغ ورودی به صورت گرم داره از رادیاتور خارج میشه. میزان بادکردگی و سفت بودن جنت هارو هم با یک 206 سالم مقایسه کنید و ببینید بیش از حد بادکردگی ندارن؟ مورد بعدی حتما باید ضدیخ به میزان کافی در آب باشه که آب جوش نیاد و رادیاتور هوا بگیره. از هواگیری از هر دو محل هم مطمین بشید.

یک مورد دیگه هم اینکه شاید دمای آب واقعا بالا نباشه و یا شما اینطور حس می کنید یا عقربه آمپر به هر دلیل گیجه.با استفاده از دماسنج لیزری می تونید دمای آب در رادیاتور را چک کنید و در هر قسمت ببینید چنده.



داریوش
ساعت20:34---7 تير 1402
سلام 206 تیپ 3 مدل 83 دارم رادیات ماشین رو عوض کردم رادیات لوله 26 معمولی انداختم در حالی که انگار باید لوله 16 مینداختم می‌خوام بدونم به ماشین آسیب نمیرسونه آمپر آب رو بالا نمی‌برد ممنون میشم پاسخ بدین
پاسخ:اگر رادیاتور مخصوص 206 انداختید و آمپر آب تا الان بالا نیومده نگران نباشد.


حسنی
ساعت15:08---13 خرداد 1402
باسلام وخسته نباشید من ۲۰۶ تیپ ۲ دارم وماشینم جوش میاره واشر سرسیلندر تازه عوض کردم ترموستاتم برداشتم ولی بازم جوش میاره ولی رادیاتورم خنک هست لطفا راهنماییم کنید
پاسخ:سلام. عملکرد واتر پمپ رو بررسی کردید؟ هواگیری کردید؟ پیشنهاد می کنم ترموستات رو برندارید و از ضدیخ هم استفاده کنید. شیلنگ مشکی باریک که به منبع انبساط میره رو خارج کنید و داخلش فوت کنید. ممکنه گرفته باشه. بعضی از تعمیر کارا برای اب بندی از چسب استفاده می کنن. این چسب میاد و مسیرها بخصوص شیلنگ باریک مشکی رو می بنده.


اشکان
ساعت13:47---7 آبان 1401
با سلام
من 206 v2 دوگانه کارخانه مدل 90 دارم
مشکل اینه ک هر دو س روزی ب اندازه یه استکان اب کم میکنه ولی تو جاده ک میرم چیزی کم نمیکنه به اون صورت و اینکه واشر سرسیلندر سوپاپ و رینگ و پیستون تازه عوض کردم و تعمیر اساسی شده تمام اتصالات و رادیات و ریگلاتور گاز و بخاری و درب قمقمه و همه و همه رو چک کردم و هیچ جا نشتی نداره فقط پیچ هواگیری کنار موتور یکم نشتی داشت ک مکانیک با چسب مزدا گرفتش ترکیب ضد یخ و اب رادیات هم ریختم
ولی باز هم اب کم میکنه بیشتر وقتی تو شهرم امپر اپ از وسط میره بالاتر فک کنم
واقعا دیگه عاصی شدم لطفا بگین مشکل از کجاس
پاسخ:سلام . اینکه آمپر به مقدار کمی از وسط بالاتر برود عادی است. از ابتدا چه مقدار آب داخل قمقمه می ریزید؟ شاید اضافه آن هر بار خارج میود و شما از ابتدا زیادتر از نیاز داخل آن آب میریزید!!!


عبدالله فرجپور
ساعت9:59---28 مهر 1401
سلام من 206 تیپ مدل 84 دارم امگر ماشینم توی دنده 5 میره بالا دنده کم میکنم درست میشه حتی قدرت ماشینمم کم شده آبم کم میکنه ولی ضد یخ هم استفاده نکردم هنوز. ممنون میشم راهنمایی کنید
پاسخ:سلام. به نظر بیشتر مشکل مکانیکی داره .احتمالا باید کمپرس سنچی کنید و ببینید رینگ ها یا سرسیلندر مشکلی نداشته باشه. اضافه کردن ضدیخ به ماشین هم کار خاصی نداره.آب قمقمه رو بکشید. آب مقظر رو با مقداری ضدیخ مخلوط کنید و بهش برگردونید. هربار که کم کرد از همون بطری ضدیخ اضافه کنید تا بطری تموم بشه


قاسم
ساعت1:13---7 مهر 1401
سلام و خدا قوت
من 206اس دی مدل 99 دارم کارکردشم پایین هست از همون اول چند تا عیب داره که هنوز همراهشه البته موقعی که خریدمش گارانتیش باطل شده بود.1ماشین وقتی روشنه داره کار میکنه هیچ مشکلی نداره ودما از وسط هم یکم پایین تره ولی وقتی خاموش میکنم در حد یک ربع دوباره بخوام روشن کنم امپر میچبه و چراغ هشدار روشن میشه و با روشن کردن موتور دما سریع پایین میاد .چندین روش هم به کار بردم تا ببینم تو شرایط مختلف چطوریه ولی بازم همینطور دما بالا میره فن هاش مشکلی ندارن ولی وقتی موتور خاموش میکنم فن هم خاموش میشه و دما شروع میکنه به بالا رفتن با باز کردن سویچ اگه دما بالا رفته باشه فن روشن میشه که دیر خنکش میکنه حتما باید موتور رو روشن کنم که دما سریع بیاد پایین.البته بودن موتور رو خاموش کردم و سویچ را باز گزاشتم دما شروع به بالا رفتن کرده اما اینجا دیگه فن روشن نمیشد.ببخشید یکن پیچیده شد ممنون میشم راهنمایی کنی .بعضیا میگن طبیعیه یکی گفته ترموستاتو دمای پایین تر بزار نمیدونم چکارش کنم جدیدن اب رادیات هم کم میشه
پاسخ:سلام وقت بخیر. یک سری از ماشین ها مثل تندر و 405 معمولا وقتی ماشین رو خاموش می کنی فنش روشن میمونه. 206 معمولا اینطوری نیست. برای مدل بالاها اطلاعی ندارم که چطورن. به هرحال وقتی ماشین خاموش میشه ، دیگه آب رادیاتور دور موتور نمی چرخه و موتور تمام حرارت رو به آب میده و آب برای اون دقایق اول خیلی گرم میشه. پس گرم شدن آب تا اینجا طبیعیه. وقتی سوویچ رو باز می کنید سنسورها متوجه دمای بالا می شن و با روشن کردن فن می خوان موتور رو خنک کنن. محل قرار گیری این سنسورها مهمه. مثلا در مدل های 89 90 این موضوعی که شما گفتید به این شدت حس نمیشه. بنظرم محل سنسورهاشون در جایی هستش که کمتر داغ میشه. بهرحال سنسورهای شما این دمای بالا را احساس می کنند و فن رو روشن می کنند ولی چون گردش آب توسط واترپمپ انجام نمیشه عملا تاثیر زیادی در خنک کردن موتور نداره. به محضی که موتور روشن شد و آب به چرخش درامد دما پایین میاد.پس خیلی تا اینجا اتفاق عجیبی نبوده. و اما ترموستات رو با دمایی که شرکت سازنده گفته تهیه کنید. چون اگر موتور سردتر از دمای مورد نظر خودش باشه باعث میشه در دراز مدت مشکل پیش بیاد. آب رادیاتور در هر مثلا 1000 کیلومتر یک لیوان یا کمی بیشتر کم بشه طبیعیه و جای نگرانی نیست. آما همیشه آب را با ضدیخ مناسب استفاده کنید و سعی کنید دو مارک مختلف ضدیخ را با هم مخلوط نکنید. چون می توانند باعث تشکیل رسوب شوند.


بهنام
ساعت0:01---22 شهريور 1401
سلام وقت بخیر. من یه 206 مدل 99 دارم یه ماهی میشه که الان دفعه دومه از درب قمقمه رادیاتور اب شوره مانند میریزه. تو مسیرهای طولانی که سربالایی زیاده آمپر از نصف گاهی اوقاتم میاد بالا و فن روشن میشه.جنتشو هم دست زدم گفتن باید نرم باشه ولی یه مقدار خیلی کمی سفت بوده.من هیچی از ماشین سر در نمیارم لطفا راهنمایی کنید
پاسخ : از درب قمقمه رادیاتور اب شوره مانند میریزه ------ اگر شوره بعد از خشک شدننش می بینید و خیلی نیست جای نگرانی نداره چون گاهی این اتفاق میوفته و طبیعیه. تو مسیرهای طولانی که سربالایی زیاده آمپر از نصف گاهی اوقاتم میاد بالا ------- اینم طبیعیه. اگر به ماشین فشار بیارید و کولر هم روشن باشه حتی ممکنه به خط سه چهارمم برسه جنتشو هم دست زدم گفتن باید نرم باشه ولی یه مقدار خیلی کمی سفت بوده--------- این برمیگرده به دمای آب داخل جنت و خود جنس جنت. ملاک خیلی مناسبی برای تشخیص نیست.


روح الله
ساعت21:29---13 شهريور 1401
با سلام
206تیپ 2داریم جوش میاره قبلا خوب بود روغن کم می کرد بردمش مکانیک رینگ روش عوض کرد ولی بوش پستان عوض نکردم بعد از بستن خوب بود بعد جوش آورد آمپر رفت بالا رادیاتور.ترموستات .واتر پمپ همه عوض کردم بازم رفت بالا بالاخره رفتم مکانیک گفتن واشر زده واشر عوض کردم کف تراشی هم شد ولی بازم امپر می ره بالا جوش میاره اب کم می کنه ممنون میشم راهنمایی کنید
پاسخ:با سلام. تعمیرکارها گاهی از چسب های سیلیکونی برای آب بندی استفاده می کنند. این چسبها در داخل کنده شده و حرکت می کنند. ممکنه که در جایی مثلا شیلنگ مشکی قمقمه مسیر رو مسدود کنند. نمی دانم از ضدیخ استفاده کردید یا نه. حتما باید ضدیخ داشته باشه.


Mahdi
ساعت1:05---16 مرداد 1401
سلام ممنون از پاسختون منم اگر راهنمایی کنی ممنون میشم
حدود یک ماه یه ای دی وی ۱۹ ۸۸ گرفتم وقتی گرفتم هیچی آب نداشت
خلاصه آب ریختم ولی به یه هفته نشد رادیاتور بخریمو خراب کردو آب رادیات ریخت کف پایی راننده عوضش کردمو بعد از هوا گیری تعویض ترموستات و چک کردن هر دو فن الان به صورت وحشت ناکی بالا میاره مخصوصا موقع ترافیک سر بالایی و ... یعنی اگر یه ربع با سرعت ۷۰ تا با دور موتور ۳ برم صد در صد داغ می‌کنه چک‌ کردم خیلی کم آب کم میکنم مشکل از چی میتونن باشه دمتون کرم


Ali
ساعت1:23---9 مرداد 1401
سلام.وقتتون بخیر.۲۰۶ نیپ ۵ دارم مدل ۹۹ ی مشکلی داره یکساله درگیرشم ماشین بطور عادی هر ازگاهی فن یکسره دور تند کار میکنه چراغ چک روشن میشه آمپر آب هم از کار میوفته باید ماشین خاموش و روشن کنم کن ک فن قطع بشه .ترموستات.مقاومت رله فن.سنسور دمای آب همه چیزش عوض کردم باز درست نمیشه ممنون میشم راهنمایی کنید
پاسخ:سلام. آیا ریمپ شده؟ یا با دیاگ چیزی رو تغییر دادید؟ پیشنهاد میشه ECU ماشین رو در نمایندگی مجاز مجدد برنامه ریزی مجدد کارخونه ای بکنید.


حسام
ساعت11:52---4 مرداد 1401

سلام و عرض ادب خسته نباشید
من یه ۲۰۶ تیپ ۲ مدل ۸۵ دارم چند ماه پیش توی زمستون ساعت ۱۰شب داخل جاده ماشین جوش آورد چراغ استوپ چشمک میزد جنت آب باد کرده بود و بلاخره ماشینو خنک کردیم به گفته مکانیک ترموستات و فشنگی آب رو عوض کردم و مخلوط آب رادیاتور ضدیخ هم ریختم مشکلی نداشت فقط صبح ها که درب منبع انبساط رو باز میکردم آب چک کنم یه صدای فس میداد تا اینکه دو سه روز پیش کولر زده بودم با سه سرنشین داخل سربالایی دوباره ماشین جوش آورد از منبع آب بیرون می‌ریخت رفتم مکانیکی کلا آبش رفته بود و ترموستات رو کلا حذف کرد و این چند روز هم هی آمپر بالا می‌ره تا نزدیکای قرمز و دیروز هم کولر زدم توی ترافیک بودم جوش آورد.بیشتر زمانیکه کولر استفاده میکنم و توی سربالایی هستم یا دور موتور بالا میبرم اینجوری میشه.نمیدونم چیکار کنم خواهش میکنم راهنمایی کنید ممنون
پاسخ:به هیچ عنوان ترموستات را حذف نکنید.

صدا دادن موقع باز کردن درب رادیاتور خیلی اوقات شنیده میشه و به خودیه خود نشان از عیب نیست. 

اینکه دمای هوا چقدر بوده ، طول سربالایی و شدت آن چقدر بوده و اینکه شما چقدر به موتور فشار آورده باشید ممکن است تحت شرایطی جوش آوردن عادی بوده باشد. توصیه می شود در سربالایی های شدید و طولانی با وزن زیاد خودرو ، یا موقتا کولر را خاموش کنید و یا اینکه درجه فن را روی حداقل بگذارید. اگر هوای بیرون هم داغ باشد که دیگه صد درصد جوش آوردن امری طبیعی است.به محض اینکه آمپر وارد مرحله سه چهارم شد باید فشار را از روی موتور بردارید یا با کمتر گاز دادن یا با کم یا خاموش کردن کولر و یا اینکه در سرپایینی های هرچند کم ، بدون گاز و در دنده پایین بیایید تا موتور سریعتر خنک شود. دقت کنید نگفتم با دنده خلاص. حتما باید در دنده باشید.



حسام
ساعت7:39---4 مرداد 1401
با سلام، من یه ۲۰۶ تیپ ۲ مدل ۸۵ دارم که الان حدود ۲،۳ هفته پیش حین استفاده زیاد از ماشبن و کولر آمپر بالا رفت ولی اجازه ندادم جوش بیاد، از اون به بعد روزی چندبار این اتفاق افتاده با اینکه کولر نزدم، تعمیرکار ترموستات را موقت باز کرد ولی مجدد این اتفاق میوفته تا دیشب که در فاصله ۲ ساعت ۳،۴ بار جوش آورد، داخل روغن اصلا آب نیست ولی داخل قمقمه آب کف خیلی خیلی کم سفید هست که چرب نیست، یعنی واشر زده؟هر تعمیرکار یه چیزی میگه

پاسخ:به هیچ عنوان ترموستات را حذف نکنید.

صدا دادن موقع باز کردن درب رادیاتور خیلی اوقات شنیده میشه و به خودیه خود نشان از عیب نیست. 

اینکه دمای هوا چقدر بوده ، طول سربالایی و شدت آن چقدر بوده و اینکه شما چقدر به موتور فشار آورده باشید ممکن است تحت شرایطی جوش آوردن عادی بوده باشد. توصیه می شود در سربالایی های شدید و طولانی با وزن زیاد خودرو ، یا موقتا کولر را خاموش کنید و یا اینکه درجه فن را روی حداقل بگذارید. اگر هوای بیرون هم داغ باشد که دیگه صد درصد جوش آوردن امری طبیعی است.به محض اینکه آمپر وارد مرحله سه چهارم شد باید فشار را از روی موتور بردارید یا با کمتر گاز دادن یا با کم یا خاموش کردن کولر و یا اینکه در سرپایینی های هرچند کم ، بدون گاز و در دنده پایین بیایید تا موتور سریعتر خنک شود. دقت کنید نگفتم با دنده خلاص. حتما باید در دنده باشید.

هر بار که خودرو جوش آورده باشد و مقداری آب از رادیاتور خارج شده باشد و شما آب مقطر شفاف یا آب رنگی اضافه کرده باشید چون رفته رفته از مقدار ضدیخ کم شده دفعه بعدی زودتر جوش می آورد. حتما برای جبران آب کم شده از آب مقطر شفاف و همان مارک ضد یخی که قبلا داخل رادیاتور ریخته استفاده کنید و آنها را دقیقا با همان نسبتی که ابتدای کار مخلوط کردید مخلوط کنید.



فرانگ
ساعت14:47---27 تير 1401

سلام من یه ۲۰۶ مدل۸۴ تیپ ۶ اتومات دارم وقتی تو اتوبان با سرعت ۹۰ ۱۰۰میرم امپر میره رو ۱۰۰ یا سربالایی تو گرما میرم امپر میره ۱۰۰هم رد میکنه ولی تو حالت عادی تو ترافیک ظهر آمپر روی ۹۰. نمیدونم تو اتوبان یا سربالایی چرا میره بالا؟ شیلنگها  ،ترموستات و هرچی ک بگید رو عوض کردم فن واشر سر سیلند همش سالم فقط مدل ۸۴ اتومات . نمیدونم سیستم خنک کننده شیلنگاهی رادیات ب خنک کن گیربک ندل ۸۴ چجوریه من حس میکنم یکی از شلنگهای خنک کن از رادیات نیومده از بخاری امده
پاسخ:سلام. آیا مطمینید که جهت چرخش پره های فن صحیح هستش؟باید باد را به سمت داخل بفرستن.شاید سیم کشی اشتباه وصل کرده باشه.



علیرضا ارجمند
ساعت4:15---24 تير 1401

سلام خسته نباشین خدمت متخصصین گرامی
من یک ۲۰۶ مدل ۸۹ دارم تازه گرفتم ماشین این یکماه که دست هست امپر آبش از وسط به نزدیکی قرمزه میره ولی تا الان نزاشتم جوش بیاره ازجمله فن هارو بردم جفتشون سالم بودن، ترموستاد بردم وقلکیشو نو گذاشتم،چراغ استپ میزد و چراغ روغن دما که بالا میرف،بردمش گفتن از فشنگی روغن هست اما اونم عوض کردم بازم آمپر اب بالا میره تا نزدیکی قرمزه؟؟
هر سه چهاروز اب داخل قمقمه خالی وخشک میشه، دوبارهم بردم هواگیری کردن بازم این اتفاق افتاده داخلش اب رادیات رنگی ریختن بازم امپر بالا میره؟؟ دیگه امروز بردم گفتن همه چیزش سالمه امکانش هست که از واشر باشه ترسونده باشه؟؟ایا واشر ترسونده باشه نباید اب از گزوز یا بخار داشته باشه؟؟
الان من شکم دو سه چیزه یا از واتر پمپ هست،یا از اتصال بدنه، یا هم از قمقمه و اتتصالات اون که خیلی کدر شده اصلا ماکسیمش دیده نمیشه.؟؟
درضمن هرموقه که متور داغ میکنه و امپر بالا میاد شلنگ های اب رادیات باد میکنه که اونم گفتن از هواگیریه که دوبارم هواگیری کردم بازم این اتفاق میوفته؟؟دیگه موندم چه کاری باید بکنم الان اگه مشکلش پیدا نشه باید ببرم واشر عوض کنند.؟
خواهش میکنم سریعتر جواب این سوالات منو بدین خوشحال میشم..
اینجا که نمیدونم ثبت میشه یا نه اگر جوابی دریافت نشد به ایدی اینستا گرامم دایرکت بدین ممنونتون میشم
اینم ایدی و شماره تلفن
ali___arjmand 72
09393280597
پاسخ:سلام. اون شیلنگ مشکی که از رادیاتور میاد روی قمقمه و درب رادیاتور رو تا حالا عوض کردید؟

و اینکه آب رادیاتور رنگی ملاک نیست. حتما باید ضدیخ بخرید باآب مقطر مخلوط کنید و بریزید داخل موتور.



ایمان
ساعت0:25---11 فروردين 1401
سلام وقت بخیر ماشین من مدل۸۴هس تو ترافیک یا کلا جایی توقف میکنم امپر میره بالا ولی به محض روشن کردن بخاری برمیگرده سره جاش علت از چی میتونه باشه؟
پاسخ:سلام. این نشون میده که سنسورها مشکلی ندارن. احتمالا یا فن جلو ضعیف شده یا رادیاتور مشکل پیدا کرده.چون خودرو نتوانسته بدون حرکت دما را تنظیم کند. یک نکته مهم هم اینکه شاید همه چی نرمال است.چون معمولا در 206 عقربه آمپر آب ، مکمی بالاتر از وسط می ایستد. با رعایت نکات ایمنی از نظر سرقت و خطر تسمه ها، با دست دمای رادیاتور را چک کنید. همه اش باید داغ باشد. اگر با گاز دادن دا پایین میاید احتمالا واترپمپ ضعیف شده.


بهمن
ساعت2:35---7 اسفند 1400
سلام ماشین من ریو هست و پس از خاموش کردن ماشین، آب از درب رادیاتور بیرون میریزه.بعد متوجه شدم که رادیاتور هم سوراخ شده .الان رادیاتور رو هم سیخ زدم هم سوراخش ترمیم شده و در ضمن درب رادیات و ترموستات هم تعویض شده ولی بازهم به محض خاموش کردن خودرو آب از درب رادیاتور سرریز میکنه و نمیدونم علت چی هست
پاسخ:سلام چند کار باید انجام بدید اول اینکه چک کنید ضدیخ به میزان کافی داشته باشه.چون اگر ضدیخ نداشته باشه بعد از خاموش شدن کل حرارت موتور به آب منتقل میشه و این آب سرد نمیشه و ممکنه باعث به جوش آمدن بشه دوم اینکه درب رادیاتور رو موقتی عوض کنید ببینید مشکل از درب هستش یا نه سوم هواگیری رو با دقت انجام بدید ببینید باز هم مشکل تکرار میشه؟ چهارم ممکنه ماشین کمپرس رو به آب منتقل کنه دو راه برای چک کمپرس دادن ، اول اینکه سیلندر توسط مکانیک کمپرس سنجی بشه و اگر کمپرسش کم باشه یعنی از جایی احتمال داره به آب رادیاتور منتقلش کنه ( واشر سرسیلندر) و بعدشم اینکه قمقمه رو پر از آب کنید و با درب رادیاتور باز استارت بزنید. اگر آب با شدت بیرون زد یعنی احتمالا کمپرس به آب رادیاتور منتقل شده.


سعید
ساعت8:33---5 بهمن 1400

سلام وقت بخیر
من 206 تیپ 2 مدل 84 دارم تو تابستون ماشینم یکبار جوش اورد بردم پیش تعمیرکار و همه چی از جمله رادیاتور و درب قمقمه و ترموستات و ... همه رو عوض کرد بعد از یک مدت اب کم میکرد بردم پیشش گفت بخاطر تعویض رادیاتور از طرفی وقتی ماشین رو روشن میکردم و گاز میدادم صدای آب از پشت داشبورد میشنیدم ، این آب کم کردن ادامه داشت تا اینکه ماشین واشر زد - بردمش پیش یک تعمیرکار دیگه اون واشر رو عوض کرد ولی بازم بعد یک مدت کار کردن آب کم میکرد دوباره بردم پیشش بعد چند بار هواگیری متوج شد از حوزینگ بغل سر سیلندر یه مقدار کمی نشتی وجود داره اونم عوض کردم و دوباره آب عادی ریخت(بدون ضد یخ) ولی هنوز بعد از مسیرهای طولانی اب کم میکنه (نه خیلی زیاد) و همچنان اون صدای آب از پشت داشبورد میاد و بخاری هم خیلی گرم نمیشه آیا ارتباطی بین این موارد هست؟ خیلی ممنون میشم راهنماییم کنید
پاسخ:سلام. تاکید شدید میکنم آب رادیاتور را حتما تخلیه کنید جنت زیر رادیاتور را هم باز کنید و درون رادیاتور را خوب بشویید تا چیزی باقی نماند. آب مخصوص رادیاتور شفاف جدید را با ضدیخ مخلوط کرده و دوباره آب گیری نمایید.فقط و فقط هنگامی که ماشین سرد شد مجددا آب را کنترل کنید و درصورتی که کم بود به آن آب اضافه کنید. بسیاری از اوقات شنیده شدن صدای آب پشت داشبورد بخاطر وجود سوراخ در رادیاتور داخلی و یا معیوب بودن اورینگ پشت داشبورد هستش که می تونن باعث بشن آب زیر فرش زیر پای راننده جمع بشه. اون رو هم چک کنید و اینکه گرم نشدن مناسب رادیاتور می تونه بخاطر عدم استفاده از ترموستات یا معیوب بودن اون هم باشه.درضمن شسشتوی رادیاتور بخاری هم می تونه بهتون کمک کنه. درهرحال مراقب باشید که وقتی رادیاتور برای تست آب گیری شد ، آب درون قمقمه بیش از حد نباشد و مقدار کمی ضدجوش هم داخلش بریزید تا باعث ترکیدگی و نشت آب از رادیاتور نشه. درصمن هر ماه به اندازه یک استکان آب کم کردن عادیه.



کسری
ساعت23:49---25 آذر 1400
سلام 206 تیپ 3 مدل 88 دارم
اوایل ابان بود که واشر زدم.
واشر و خود سر سیلندر(ایساکویی نو) عوض شد. تا یه مدت خوب کار میکرد
بعد از حدود 2 هفته شروع به جوش اوردن های عجیب غریب کرد ماشین. اولین بار شلنگ برگشت بخاری پشت ترموستات وقتی دما وسط بود ترکید.
تمامی جوش اوردن ها همش طوری هست که دما وسطه یا یه خط بالاتر از وسط و یهو میبینی جوش اورده از قسمت درب منبع انبساط بخار و اب میزنه بالا
همه چیزا میشه گفت عوض شده (واتر پمپ - تمامی شلنگ های رادیات بالا پایین اتصال رادیات به منبع انبساط زیر منبع انبساط رفت و برگشت بخاری پشت ترموستات خود ترموستات 2 بار قفل کرده که عوض شده فشنگی ترموستات درب منبع انبساط خود منبع)
رادیات یه دور باز شد و سیخ زده شد کانالاش کاملا بازه
فن های دور کند و تند چک شده.
یه مدت دمای کامپیوتر رو اوردم پایین که زودتر فن بزنه تاثیری نداشت و الان با برنامه نرمال کامپیوتر و ترموستات 83 مجدد جوش میاره.
به شکلی جوش میاره که دمای اب وسط و یا یه خط بالاتر از وسطه و از درب منبع بخار و اب میزنه بیرون و اصلا رو محدوده قرمز نمی ره
موقع هواگیری از هوزینگ کلی هوا میگیره
قبل از جوش اوردن یه مقدار دمای اب بازی میکنه از رو 110 میاد رو 75 این حدود و بعد از یه مدتی جوش میاره.
تنها مواردی که چک نشده رادیات بخاری هست که 2-3 سال پیش عوض شده و نشتی نداره و همین طور لوله هاش از داخل کابین به داغه داغه
مواردی هم که عوض نشده رادیاتور ماشین و رادیات بخاری هست
ممنون میشم راهنمایی کنید
پاسخ:اولین چیزی که به ذهنم میاد اینه که بجای استفاده از مخلوط آب مقطر و ضدیخ ، از آب رادیاتورهای رنگی استفاده کردید. آیا درسته؟ مورد دوم هم اینکه بعضی ها در چنین مواردی اشاره به اتصال منفی کرده بودند که درست برقرار نیست.


حمید
ساعت18:57---4 آذر 1400
سلام . وقت بخیر
خودرو ۲۰۶ من به یکباره هنگام حرکت آب رادیاتورش خالی میشه . من هواگیری هم کردم آب ریختم دما رادیاتور هم اوکی هست اما به یکباره امپر میره بالا و رادیاتور خالی میشه در کاپوت هم که میزنم بالا جایی ندیدم که خیس باشه یا حتا یک هفته خاموشه تو پارکینک نشتی ندیدم . از اگزوز هم بخار خارج نمیشه
سپاس
پاسخ:با سلام. سوال اول ایینکه آیا بخاطر بالا نشون دادن آمپر ، فقط حدس می زنید که آب داخل رادیاتور نیست یا اینکه واقعا آب نیست؟ دوم اینکه بهرحال اگر آب واقعا نیستش ، آب که محو نمیشه. یا میریزه یا بخار میشه و یا هردو باهم. ممکنه که وقتی حرارت بالا میره یکی از جنت ها یا مثلا شیر هواگیری نشت کنه و این نشتی در طول مسیر روی زمین بریزه یا اینکه این نشتی روی قسمت های داغ بریزه و فورا تبخیر بشه و شما نتونید ببینیدش. یا اینکه مخلوط ضدیخ مناسب نیست و آب از قمقمه بدلیل عیب درب قمقمه خارج میشه. یا اینکه آب از طریق رادیاتور بخاری که داخل اتاقه خارج میشه یا اینکه چون هوا هنوز گرم هستش آب خروجی از اگزوز کاملا بخار هستش و شما نمی تونید ببینیدش. و اینکه اگر به یکباره خالی میشه قطعا باید اثری از آثارش پیدا کنید. دنبال رد و اثر جرم روی بدنه باشید. توی خونه می تونید ماشینو بذارید خوب گرم بشه از کسی بخواهید گاز بده. و شما با احتیاط داخل موتور رو نگاه کنید. خیلی نشتی ها بعد از فشار سازی توسط واترپمپ اتفاق میوفته.زیر خودروی گرم شده در حالت پارک قطعا باید اثری از آب باشه اگر نبود احتمالا بخار میشه.


سلام
ساعت19:01---2 آبان 1400
سلام من 206 تیپ2 مدل 82 دارم. چند وقت پیش برای مشکل نشت روغن از زیر کارتل رفتم تعمیرگاه که متوجه وجود آب در روغن شدیم. مکانیک سر سیلندر رو باز کرد و به دلیل اینکه تراش آخر بود مجبور شدم سر سیلندر و واشر و... رو عوض کنم. پس از چند وقت که آب رو چک کردم دو باره متوجه کم کردن آب شدم باز بردم مکانیک باز کرد و اورینگهای دور بوش پیستون و رینگ و پیستون و... رو عوض کرد ولی باز هم بعد از حدود 1200کارکرد تقریبا نیم لیتر آب کم کرده. تنها موردی که به نظر خودم میرسه اینه که بلوک سیلندر از داخل ترک داشته باشه چون فضای بیرونی : اتصالات، رادیاتور، پولکها و... همه رو چک کردم.
ضد یخ هم داره و داخل روغن آب نیست و از اگزوز هم چیزی مشخص نیست واقعا خسته شدم. ممنون میشم راهنمایی بفرمائید.
پاسخ:سلام.بله. ترک بلوک سیلندر ممکنه. دلایل دیگه مثل خرابی درب قمقمه ، نشت آب بخاری در کابین و زیر پای راننده، مشاهده خطوط جرم دار روی موتور، ترکیدگی رادیاتور و نشت آب از محل پرس رادیاتور در دمای بالا، هر دلیلی که می تواند باعث جوش آمدن آب شود، چکه کردن آب در نقاط داغ و تبخیر سریع اشاره کرد.


روزبه
ساعت20:17---7 مهر 1400
چرا تيپ ٦ بعد از داغ شدن گيربكس در يك تقه ميزنه ولي در موارد عادي خير؟

جواد
ساعت22:38---15 شهريور 1400

با عرض سلام. من 207 مدل 89 دارم.
چند روز پیش ماشینم مشکل داشت و درست کار نمیکرد و ریپ میزد. کوئل ماشین اشکال داشت و با تعویضش مشکلم حل شد ولی بعد از اینکه از تعمیرگاه ماشینو اوردم خونه به محض اینکه ماشینو خاموش کردم یه صدای شر شر اومد و اب رادیاتور تخلیه شد و صدای قل و قل هم میومد .درب کاپوت رو باز کردم دیدم از قسمت سمت راست رادیاتور اب تخلیه شده.تا قبل از این هم همچین مشکلی هیچوقت برام پیش نیومده بود.فقط همون چند روز پیش وقتی ماشین درست کار نمیکرد وقتی ماشین گرم بود در مخزن اب رو باز کردم و چند, دقیقه باز بود و بعدش اونو بستم.

میخواستم ببینم چه اتفاقی ممکنه افتاده باشه ؟ممکنه به خاطر اینکه هوا گرفته باعث ترکیدن رادیاتور شده باشه؟
یا کوئل میتونه تاثیری بر خرابی رادیاتور داشته باشه؟
الان باید رادیاتور حتما تعویض بشه؟
ممنون میشم راهنمایی بفرمایید.
پاسخ:سلام .206 و معادلش همون 207 خودروهایی از نوع موتور گرم هستند. یعنی دمای آب تا بالاتر از 100 درجه هم می رود. در شرایطی که درب رادیاتور بسته است،سیستم همانند یک زودپز عمل می کند و مانع از به جوش آمدن آب رادیاتور و تشکیل حباب های ریز می شود.البته وجود ضدیخ هم در عدم جوش آمدن موثر است. با بازشدن درب رادیاتور هنگامی که موتور گرم است، به یکباره فشار از روی سیستم برداشته می شود و حباب های زیادی تشکیل می شوند. این اتفاق باعث می شود که هواگیری دچار مشکل شود. وقتی آب رادیاتور هواگیری نشده باشد می تواند دچار جوش آمدن و یا اشکالاتی دیگر شود. اینکه از یک سمت رادیاتور آب تخلیه شده باشد،ممکن است یا از سمت اتصال شیلنگ باشد و یا از بدنه رادیاتور. اگر از بدنه باشد معمولا تعمیرکارها ممکن است بگویند تعمیرش 50 50 هست. یعنی ممکن است باز هم نشت بدهد.اگر این جمله را شنیدید به نظر بنده بهتر است اقدام به تعویض رادیاتور نمایید. اگر در مسیرهای طولانی و کم امکانات تردد دارید که بی برو برگرد رادیاتور را تعویض نمایید. اگر هم آب از قسمت اتصال شیلنگ تخلیه شده باشد ممکن است با لوازم یدکی اصلاح شود. در مورد عدم عملکرد صحیح درجه ها و فن ها باید اتصال منفی باتری به بدنه هم چک شود.چراکه گاهی عدم اتصال مناسب اشکالاتی را در نمایشگر آمپر بوجود می آورد. به هر حال باید تمام موارد ذکر شده برای جوش آوردن 206 چک شود.



حشمتیان
ساعت23:23---7 شهريور 1400
سلام علت غور غور کردن وسر ریز کردن آب از مخزن انبساط چیست آیا درب مخزن انبساط کامل باید کپ باشه هوا میده یه کم
پاسخ:سلام درب رادیاتور 206 باید کاملا محکم بشه . مورد اول اینکه باید آب رادیاتورتون ضد یخ داشته باشه و مورد دوم اینکه نباید بیش از حد پر باشه و مورد سوم اینکه درب رو موقت با یک درب سالم تعویض بفرماید اگر مشکل حل شد که درب خراب هستش و باید تعویض بشه. اینها ابتدایی ترین موارد بود. دلایل مختلف جوش اوردن رو در سایت نوشته ایم . می تونید اونارو هم چک کنید.


حمیدرضا کاظمیان
ساعت0:02---26 مرداد 1400
سلام وقستون بخیر 206 اس دی دوگانه مدل 87 دارم. ماشین درجا که کار میکنه کم کم دمای آب بالا میره و به نزدیکی محدوده ی قرمز میرسه. هر دو دور فن به موقع کار میکنه واتر پمپ رو تازه عوض کردم رادیاتور رو هم تازه عوض کردم ترموستات هم موقتا از سر راه مسیر برداشتم اما باز هم ماشین بنظر میاد جوش میاره. وقتی به دمای حدود 100 درجه میرسه دور کند فن روشن میشه اما نمیتونه دما رو پایین بیاره بعد دور تند روشن میشه بازم دما پایین نمیاد و تا محدوده ی قر مز بالا میره. لازمه اینو بگم که چند روز قبل بخاطر یه اتطال کوتاه بی اس آی ماشین مشکل پیدا کرد و تعمیر شد و اینکه قبلا ای سی یو ریمپ شده بود که دادم به آپدیت فابریک برگردوندش. بنطرتون مشکل از چی میتونه باشه؟
پاسخ: مورد اول اینکه هرگز بدون ترموستات ماشین رو استفاده نکنید. چون موتور 206 از نوع موتور اصطلاحا گرم هستش و سرد بودن موتور براش مضرتر هستش. دوم اینکه دوستان در مشکلات مشترک پیشنهاد چک کردن کابل اتصال بدنه باتری را دادند و گفتند که حتما باز شده و تمیز و مجددا درست نصب شود و مورد بعدی اینکه توسط دیاگ وارد تنظیمات شوید و هم از سلامت آمپر مطمئن بشید و هم اینکه دمای دور تند و کند رو برررسی کنید و مورد دیگه اینکه ازن شیلنگ مشکی که مسئول برگشت آب به قمقمه هستش غافل نشید و وقتی ماشین سرد هستش با فوت داخلش چک کنید که باز باشه و اینکه حتما از ضدیخ استفاده کرده باشید.امیدوارم بعد از خوندن این متن اگر به نتیجه رسیدید که خداروشکر و اگر به نتیجه نرسیدید باز هم بفرمایید تا بیشتر بررسی بشه. در هرصورت منتظر پاسخ شما هستیم.


کیانوش
ساعت7:41---13 مرداد 1400
با درود فراوان
ماشین من 206SD مدل 86 هست در هنگام رانندگی معمولا آمپر روی 90 یا کمی بیشتر است ولی وقتی متوقف میشم و ماشین رو خاموش میکنم و وقتی میخام مجددا حرکت کنم آمپر کاملا رفته بالا
و پس از حرکت و بعد از مدتی دوباره آمپر به حالت قبل بر میگرده . ایا این میتونه مشکل باشه یا خیر و علت آن چی میتونه باشه
ممنون میشم از راهنمایی شما
پاسخ:با سلام. معمولا هنگامی که خودرو متوقف می شود بعلت عدم گردش آب ، دما بالا می رود. اگر مدت توقف نه آنقدر باشد که دما خیلی بالا رود (چون از طرفی موتور هم در حال خنک شدن با هوای اطراف است) و نه آنقدر کم باشد که دما فرصت نکند بالا رود ، گاهی اوقات برای چند لحظه کوتاه دما بالا نشان داده می شود که این هیچ مشکلی ندارد. اگر دما حتی در هنگام خاموش کردن موتور به هر دلیلی بسیار بالا باشد ECU دستور روشن کردن فن ها را خواهد داد که این اتفاق به ندرت در 206 پیش می آید.


جوان
ساعت22:27---20 تير 1400

سلام .ماشین من تیپ 5 مدل 90 هست. که هفته پیش ترموستات و پوسته و سنسور دما را برای اولین بار عوض کردم. بعد از تعویض ترموستات و در ترافیک های بالا که با دنده یک و دو مجبور به حرکت بودم بعد از چند دقیقه دما به 100 میرسید (که با ترموستات و شرایط قبلی تجربش نکرده بودم و 100 را ندید ه بودم )و در ترافیکهای معمولی و سرعت بالا دما تا نزدیکی خط وسط پایین میومد و نرمال بود. تا اینکه چند روز پیش نیم ساعت داخل یک ترافیک شدید بودم و دما را که چک میکردم حدود 100 بود که بعد از خروج از ترافیک لوله خروجی رادیاتور اب ترکید و خلاصه مجبور به تعویض رادیاتور شدم. فن ها به طور نرمال میاند سرویس و مشکلی ندارند. مشکل دمای 100 از کجاست؟ دمای بالا باعث ترکیدن ترموستات شد؟
پاسخ:با سلام. همانطور که می دانید 206 در دماهای بالاتر از جوش کار میکند و اصطلاحا موتورگرم گفته می شود.با توجه به اینکه شما سنسورها را عوض کردید، اینکه محل قرار گیری عقربه مقداری تغییر کند شاید طبیعی باشد. ولی نکته مهم اینجاست که معمولا بعد از تعویض قطعات ، تعمیرکاران اقدام به ریختن آب خالی یا آب رنگی فاقد ضدیخ در موتور می کنند و معمولا کل مخزن را هم به اشتباه پر می کنند که بسیار خطرناک بوده و ممکن است باعث جوش آمدن آب و کمپرس کردن و ترکیدگی رادیاتور  بشود. سوال اینجاست که آیا داخل رادیاتور آب مقطر حاوی ضد یخ ریخته شده یا فقط آب خالی و یا رنگی؟

حتما باید اب مقطر و ضدیخ با هم مخلوط شده و داخل رادیاتور ریخته بشه با رعایت مراحل هواگیری.



آلان
ساعت21:09---15 آذر 1399
سلام وقتتون بخیر، ما یه اس دی ۹۳ داریم، بدلیل نشت ضد یخ گذاشتمش‌ پیش تعمیرکار و وقتی تحویل گرفتم بعد از یک‌ ربع نیم ساعت ماشین از کاپوتش بخار زیادی بلند شد و بقیه ماشینا بهم گفتن و متوجه شدم و زدم کنار، امپر روی وسط بود و اصلا بالا نرفته بود، از از رادیاتور میریخت بیرون از قسمت بالای رادیاتور یک ردیف در همون راستا اب میریخت، تعمیرکار اومد گفت باید رادیاتور رو عوض کنیم، نظرتون چیه؟
پاسخ:سلام .نشت ضدیخ از کجا؟ و چه میزان؟ آیا به آب رادیاتور جدید ، ضدیخ اضافه کرده بودید؟ اگر خود رادیاتور نشت داده و از قسمتی که پرس هستش آب بیرون زده خوب باید رادیاتور عوض بشه .چون تعمیر این قسمت معمولا به خوبی صورت نمی گیره. ولی نکته مهم اینه که چرا این اتفاق افتاده و خدای نکرده برای رادیاتور جدید این اتفاق نیفته. یکی از دلایل میتونه این باشه که تعمیرکار قمقمه رو تا خرخره پر می کنه و بعد میگه حالا یه روز باهاش دور بخور. اگه نشتی نداشت بیا تا آب رادیاتور بریزم برات. و متاسفانه توی همین یک روز شما با قمقمه پر و بدون ضدیخ میچرخی و ماشین جوش میاره کمپرس میکنه و رادیاتور رو می ترکونه.


امیرحسین. محمدی
ساعت23:09---12 آبان 1399
سلام، من رانا مدل 93 موتور تیو فایو دارم که دو هفته ای هست با مشکل سر ریز کردن آب از قمقمه در هنگام توقف و خاموش شدن ماشین رو به رو شدم فن ب خوبی کار میکنه حتی ترموستات و درب قمقمه هم عوض کردم ولی بازم همین مشکل رو دارم هربارم به خوبی هواگیری انجام میدم موقعی ک موتور به 90 درجه میرسه رادیاتور و تمام جنت ها گرم هستند بخار آب هم از اگزوز ندارم که واشر ترسونده باشه
پاسخ:سلام .آیا ضدیخ به اندازه کافی با آب مخلوط کردید؟ آب رادیاتورهای رنگی فاقد ضدیخ هستند. مورد دوم اینکه هنگامی که خودرو سرد هستش باید آب رادیاتورحدود یک سوم قمقمه آب را پر کرده باشد. اگر آب اضافه باشد به بیرون می ریزد.


ادیب نجم
ساعت10:14---8 شهريور 1399
باسلام من یک پژو206sdمدل ۹۲ دارم دیروزتوجاده بودم کولرخودرو روشن بود بعداز۴ساعت حرکت درجاده در جایگاه سوخت زدم وبعد از روشن کردن وحرکت متوجه شدم آمپر بالا رفته و چراغ روشن شد بعداز مدتی حرکت آمپرپایین اومدومجددا بعدازنیم ساعت بازم بالا رفت وبعدازتوقف متوجه شدم آب رادیات جوش اومد که بعدازازاینکه درب مخزن رابازکردم آب با فشاربیرون زدوبعدازهواگیری آمپرپایین و مشکلی نداشت تااینکه به شهررسیدم وبعد از توقف پشت چراغ قرمز مجدداامپربالا رفت وبعد ازده دقیقه حرکت و توقف دیدم آب جوش آورده دلیل بالا رفتن وجوش آوردن چی میتونه باشه ؟ ممنون
پاسخ:سلام. اگر در جاده ی گرم حرکت کردید و مسیر زیاد در سربالایی یا ماشین پر از مسافر و بار و باد کولر روی حداکثر، فشار زیادی به ماشین اومده و اگر در کنار این موضوع آب بدون ضدیخ هم به رادیاور اضافه کرده باشید که مزید بر علت شده است. باید دقت داشته باشید که این موارد بدون در نظر گرفتن مشکلات جانبی مثل کم بودن باد تایر ها ، حرکت در جهت مخالف باد، بالابودن ترمز دستی گفته شد. اگر خودروی شما دارای مشکل مکانیکی نیست موارد یاد شده باعث داغ شدن آب رادیاتور می شوند. بهتر است به محضی که دیدید آمپر در حال بالا رفتن هستش ، دور فن کولر را کم کنید و به حداقل برسونید و همچنین با فشار کمتر به موتور حرکت را ادامه دهید. رادیاتور ممکنه داخل و یا بیرونش کثیف شده باشه.
پاسخ:آبهای رادیاتور رنگی ممکن است فاقد ضدیخ باشند. حتما وضعیت ضدیخ را بررسی کنید. فن ها چک شوند. به محضی که دیدید جوش آورده فن را چک کنید ببینید می چرخد یا نه. همچنین با سرعت مناسب می چرخد یا نه.


علیرضا
ساعت14:22---21 تير 1399
سلام. ما یه 206تیپ5داریم مدل95.بابام صبح که میخاست بره بیرون وماشین هم سردبود رفته توقمقمه یکم اب ریخته بعد یادشرفته درب قمقمه روببنده کاپوتو بسته وحرکت کرده برگشتنی امپر میره بالا میزنه کنار میبینه درب رونبسته بعد 2 3ساعت وایمیسته تا ماشین خنک شه بعد توقمفمه اب میریزه وحرکت میکنه میخاستم ببینم مشکلی پیش میاد برا ماشین وباید کارخاصی انجام بدیم
پاسخ:سلام صرف اینکه آمپر بالا بره مشکلی پیش نمیاد. اگر هنوز آب داخل ماشین مونده بوده معمولا مشکلی پیش نمیاد. اگر احیانا از واشر سرسیلندر نشتی مشاهده بشه یا وقتی که ماشین سرد شده و ابشو چک می کنید به هر دلیلی دیدید که نامعمول کم میشه مشکل بوجود اومده. در غیر اینصورت نه.


مصطفی
ساعت9:14---17 تير 1399
من یه 206 مدل 85 دارم. چند روزه جوش میاره همش و آمپر آب میچسبه به قرمز و پیام استوپ میده. بعد که کاپوت رو باز میکنم توی منبع آبش آب قل قل میکنه و رادیاتور کاملا سرده. فن های دور تند و کند هم به خوبی عمل میکنن وماشین ترموستات هم نداره. علتش چی میتونه باشه؟ بعد این که در مخرن انبساطو باز می کنم آب با فشار میزنه بیرون و باز آب میریزم و هوا گیری و دوباره این اتفاق می افته. کلافم کرده. لطفا راهنمایی کنید.
پاسخ:شما احتمال داره یه چیزی مسیر رو مسدود کرده باشه. ممکنه اون شیلنگ مشکی که از قمقمه به سمت رادیاتور میره از داخل پوسته کرده و مسدید باشه. یا ممکنه واتر پمپ بدلیل ریختن آب نا مناسب پره هاشو از دست داده باشه. ولی در درجه اول هواگیری انجام بدید از هر دو تا محلو دوم شیلنگ مشکی رو از دو طرف به نوبت داخلش فوت کنید و چک کنید .بعدا در مراحل آخر سراغ بازو بسته کردن قطعات مثل واتر پمپ برید.


احسان
ساعت23:45---23 شهريور 1398
سلام
من یه ۲۰۶ مدل ۹۱ دارم. آب رادیاتور آب معمولی لوله هست.
مشکلی که بتازکی پیش اومده اینه که آب توی قمقمه رادیاتور قل میخوره. وقتی ماشین توقف میکنه و خاموش میکنی قشنگ صدای قل خوردن آب تو قمقمه شنیده میشه. البته دیده هم میشه. آمپر سر جای خودش هست و زیاد نشون نمیده فقط مشکل همین قل خوردن هست.
اینم اضافه کنم که جوینت اصلی که آب را به موتور میرسونه همون قطعه پلاستیکی بسیار محکم که به موتور وصل هست و آب را هدایت میکنه تو موتور یه سوراخ بسیار بسیار ریزی داره. اینو از اونجا میگم که یه روز که میخواستم صفحه کلاچ عوض کنم متوجه جمع شدن یکم زنگ اونجا شدم. البته خیلی کم آب کم میکنه رادیات. دو هفته ای یک لیوان
نظرتون راجع به قل خوردن آب در قمقه ردیاتور چی هست؟ ضد یخ بریزم بنظرتون حل میشه یا نشکل ممکنه اساسی باشه؟
متشکرم
پاسخ:با سلام. یکی از کاربردهای ضدیخ، در واقع ضد جوش هست. ممکنه که آمپر در حد جوش نباشه اما قسمت هایی از موتور حتما در حال جوش هست. لذا ضدجوش حتما از به جوش اومدن قسمت هایی از موتور جلوگیری میکنه و ضد خوردگی هم هست تا حدی. و اما کم کردن آب رادیاتور و ریختن آب جدید باعث افزایش رسوب گرفتگی و خوردگی در واترپمپ خواهد شد.جنت قیمت زیادی نداره و می تونید اون رو عوض کنید. برای افزودن ضد یخ حتما تمام اب قبلی رو تخلیه کنید و از آب های مخصوص رادیاتور استفاده کنید. ضدیخ رو با آب مخصوص رادیاتور مخلوط کنید و بعدا به داخل قمقمه بریزید.


ميثم
ساعت12:26---21 خرداد 1398
با سلام
من ٢٠٦ تيپ ٢ مدل ٨٥ دارم چند روزه به شدت آب كم ميكنه، يعني صبح كه مخزن رو چك ميكنم خاليه خاليه پرش ميكنم تا ظهر كه باش يخورده اينور اونور ميرم آمپر ميچسبه بالا و بعد كه سرد ميشه ميبينم دوباره مخزن خاليه خالي شده، يه روزم صبح مخزن رو پر كردم وصبر كردم تاشب ولي آب مخزن كم نشده بود، يعني در حال حركت آب كم ميشه، دور مخزن و ديواره بيرونيش هم رد جوش اومدن آب و سر ريز از در مخزن هست ولي با تعويض در مخزن هم مشكل حل نشد، وقتي هم آمپر بالاست فن ها به خوبي كار ميكنن، آب از ترموستات هم رد ميشه چون لوله سياهه بعدش و سري لاكيه رادياتور به شدت داغن، ولي شبكه هاي آلومينيومي رادياتور سردن، چند بار هم هواگيري كردم ولي نه از پيچ ها از شيلنگ مخزن به رادياتور، ميشه بگين مشكل از كجاست؟
پاسخ:سلام. اینکه گفتید شبکه های آلومینیومی سرد هستند اصلا طبیعی نیست. باید بشدت گرم باشند.کل رادیاتور باید داغ باشد. احتمالا رادیاتور را باید باز کنید و چک کنید. کار زیاد سختی هم نیست. اما قبل از این کار اولا مطمئن باشید که مخلوط ضدیخ و آب رادیاتور مناسب است. درصورتی که بارها مخزن رو پر و خالی کردید احتمالا دیگر ضدیخی برای شما باقی نمانده. منظور از ضدیخ همان چیزی است که دوکاره است و درواقع ضدجوش هم هست. برای امتحان پس از اینکه از دارا بودن ضدجوش مطمین شدید در حال حرکت شیشه ها رو باز کنید و بخاری را روشن کنید و دریچه ها را به سمت بیرون بزنید.اگر دیدی که باد بخاری هم سرد است در حل مشکل به شما کمک خواهد کرد. اگر گرم بود و ماشین جوش نیاورد و یا دیرتر جوش آورد پس مشکل از رادیاتور است. لطفا در صورت تست نتیجه رو به بنده هم اطلاع بدهید. با تشکر


عمران
ساعت9:48---1 فروردين 1397
]
سلام من ۲۰۶ تیپ ۲ مدل نود دارم. در حین حرکت ماشینم هیچ مشکلی نداره و امپرش در. حد معموله ولی وقتی توقف میکنم و ماشین رو خاموش میکنم اب از منبع انبساط سرریز میشه و به بیرون میریزه علت چی میتونه باشه؟
پاسخ:تفاوت حرکت و توقف یکی در سرعت حرکت واترپمپه و یکی در برخورد باد به رادیاتور. بهرحال اگر سطح آب رو در حالت سرد چک کردید و از ضدیخ داشتن به اندازه کافی هم مطمین هستید، تسمه واترپمپ هم پولی هرزگردش تنظیمه، خود واترپمپ رو چک کنید شاید یا پره هاش خورده شده و نمیتونه بخوبی پمپ کنه.


رضا
ساعت17:03---12 دی 1396
سلام من ۲۰۶ تیپ ۲ مدل نود دارم. در حین حرکت ماشینم هیچ مشکلی نداره و امپرش در. حد معموله ولی وقتی توقف میکنم و ماشین رو خاموش میکنم اب از منبع انبساط سرریز میشه و به بیرون میریزه علت چی میتونه باشه؟
پاسخ:آیا ضدیخ داره؟ چند سال هست که آب رادیاتور عوض نشده؟ معمولا علت اینکه در توقف خودرو مشکل پیدا میکند یا به ضدیخ برمی گردد و یا به فن یا به واترپمپ. حتما از مراحل ساده و بعد مراحل سخت و پرخرج اشکال یابی کنید


على
ساعت13:46---4 دی 1396
سلام وقت بخير. و خسته نباشيد. من يه ٢٠٦ مدل ٨٥ دارم كه ٣روزه وقتى ميرم بيرون بعد از ٤٠ دقيقه يكدفعه آمپرميچسبه بالا و مخصوصاً زمانى كه در حال پارك كردن هستم و درجا كار ميكنه،و روى كيلومتر علامت stop چشمك زن ميشه، و درب موتور رو كه باز كردم بخار بود و قمقمه قل قل ميكرد انگار ميخواست بتركه، يه نكته من هنوز ضد يخ نريختم، ممكنه از دليلش نريختن ضد يخ باشه؟
ممنون اگه راهنماييم كنيد.
پاسخ:دمای کاری آب رادیاتور در خودرو 206 از 100 درجه بالاتر هست. این یعنی بالای دمای جوش. حتما ضد یخ رو اضافه کنید. و حتما ضد یخ و آب در یک قمقمه خارج از خودرو با هم کاملا مخلوط بشه و بعد در ماشین بریزید.


مرتضی
ساعت10:26---27 آبان 1396
سلام
من یه 206SD مدل 88 دوگانه کارخونه دارم.
یه چندماهی هست که خریدمش . وقتی که خریدم تابستون بود. صاحب قبلیش گفت یه مشکل داشته ماشین که 2 بار رادیات بخاری رو ترکونده. عوضش کردم ولی اینبار وصل نکردم.میگفت به نظرم واشر ترسونده.). ولی به اونصورت آب از رادیات کم نمیشه(مثلا حساب کنید از برج 3 تا الان تقریبا1 لیتر سرریز کردم که با چند نفر صحبت کردم گفتن طبیعیه اون مقدار).درب رادیات و همه ی مواردی که بالا گفتین هم نداره. بنظرتون مشکلش چی میتونه باشه؟
پاسخ:مشکل آب کم کردن؟ احتمالا کمتر از یک لیتر کم می کنه. این بار دقیق اندازه بگیرید و ببینید چقدر آب بهش اضافه می کنید.ولی در کل یک مقداری کم میشه.رادیاتور ترکوندن هم ممکنه بدلیل ریختن آب اضافه در قمقمه ماشین بوده باشه


امین
ساعت23:17---1 مهر 1396
سلام.من 206تیپ 2مدل 90دارم.چند وقتیه سربالایی ک میرم آمپرم تا آخر بالا میره و از قمقمه آب میزنه بیرون.ترموستات عوض کردم.درب قمقمه دوتا عوض کردم.شلنگ قمقمه ب رادیات 2تا عوض کردم. قمقمه هم عوض کردم .فن دور کند و تند ب موقع کار میکنه.در سطح شهر و ترافیک جوش نمیاره فقط در سربالایی جوش میاره .آب هم هنوز ب روغن ماشین نفوذ نکرده ک بگیم از واشر سر سیلندره.ایراد چی میتونه باشه.ممنون
پاسخ:در چه جاده ای با چه سرعتی بالا می رید؟ ضد یخ رو چند درصد مخلوط کردید؟


حمید
ساعت21:33---27 مرداد 1396
سلام من ده روزه یک 206 مدل83 خریدم تاالان دوبار آب رادیاتور کاملا خالی شده وقمقمه هم همش قل قل میکنه آمپر وفن هم مشکلی نداره لطفا منو راهنمایی کنید ممنون
پاسخ:به احتمال زیاد ضدیخ نریختید و ازین آب رادیاتورای رنگی فقط استفاده کردید. اگر مشکل این نبود لطفا اطلاع بدهید


ايمان
ساعت9:30---16 تير 1396

سلام
٢٠٦ تيپ ٢ مدل ٨٥ دارم ماشين از اول دست خودم بوده تازگيها يهو امپر ميچسبونه و چراغ استاپ روشن ميشه ولي در عمل ماشين جوش نياورده سر باتري رو قبلا برميداشتم ميذاشتم امپر ميومد سر جاش ديشب اين اتفاق افتاد با برداشتن سر باتري كارم درست نشد خودش بعد از ٢-٣ دقيقه اومد سر جاش تمامي قطعات ماشين و عوض كردم لوله ها موتور فن مقاومت فن فشنگي آب خود رادياتور قمقمه و درب و خلاصه همه چيو ميگن ايراد سيم كشي داره ولي پيدا نميكنن ميشه راهنماييم بكنين
پاسخ:سلام. با توجه به اینکه خودتون می گید با جدا کردن باتری آمپر میومده سر جاش دیگه چرا رفتید سراغ قطعات مکانیکی؟

گاهی دیدم که  موتور یه 206 با لرزش کار میکنه و اصطلاحا 3 کار میکنه. با یه خاموش کردن ساده و باز و بسته کردن قفلها مشکلش برطرف میشه. این یعنی انژکتورها هیچ مشکلی ندارن و دیاگ باید چک بشه.

در مورد خودروی شما هم باید با دیاگ مشکل برقی رو حل کرد. آپدیت کردن ورژن ای سی یو شاید بتونه کمکتون بکنه. ولی قبل از این کار ببینید سیستم براتون یک باگ رو نشون میده یا نه. و از خوب بودن ورژن جدید مطمین بشید بعد نصب کنید.



احسان
ساعت7:55---27 ارديبهشت 1396

بله از هر 2 پیچ در زمان سرد و گرم بودن موتور هواگیری انجام شد
پاسخ:به هیچ نحوی آب ماشین کم نمیشه؟

آیا شده تا الان مسیر آب رو بخصوص در رادیاتور داخلی شستشو داده باشید ؟

تهویه اتومات هست یا دستی؟

آیا زمانی که دمای بخاری روی حداکثر هست و فن داخلی روی تند هست باد سوزان و فوق داغ هست یا خیر؟



احسان
ساعت17:43---24 ارديبهشت 1396
سلام خدمت همه دوستان،
206 تیپ 2 مدل 88 دارم که صدای شرشرآب میده از داشبورد به توصیه مکانیک رادیات بخاری عوض کردم و اورجینال اصلی گیر اوردم برام عوض کرد (هیچ آب و نمی زیر پای راننده مشاهده نمیشد). هواگیری کردم چندین مرتبه، درب قمقمه اصلی انداختم ...
نه آب کم میکنه نه صبح بد روشن میشه نه موتور قدرتش کمه نه روغن در آب دیده میشه ، ترموستات و آمپر همه چی درست عمل میکنه ولی صدای شرشر آب واقعا کفری ام کرده .....

آیا ممکنه از واشر سرسیلندر باشه ؟؟؟؟ برخی دوستان واشر سرسیلندر را هم عوض کردن ولی صدای آب حل نشده ؟؟؟ میترسم کلی هزینه واشر و اجرت بکنم ولی بازم صدا شرشر بده
پاسخ:206 دوتا پیچ هواگیری داره. آیا هردوش رو هواگیری کردید؟


بهرام
ساعت13:17---31 فروردين 1396

حدس شما درست بود قربان،دقیقن از پولکی های موتور بود جالبه دو تاش همزمان نشتی داشت یکی کمتر یکی بسیار زیاد و البته لوله ای پلاستیکی فک میکنم بای پس بود اون هم دچار نشتی بود تعویض شد،صرفا جهت اطلاع دوستان عرض کردم بدونن،فقط سوال بعدیم اینه که آیا زمانی که ماشین روشن باشه درب قمقمه آب باز بشه سیستم هوا میگیره؟این رو من جوابهای متناقضی شنیدم؟
پاسخ:خوشحالم که مشکل رفع شد. چون 206 برای دمای آب بالاتر از 100 درجه طراحی شده.این یعنی اینکه تحت فشار کار میکنه.پس اگر زمانی که موتور داغ هست درب رادیاتور رو بازکنید فشار از روی آب برداشته می شه. ولی آب دمای بالاتر از 100 درجه داره. پس آب در تمام سیستم گردشش به جوش میاد و ایجاد حباب میکنه.این حباب ها می تونن باعث هوادار شدن سیستم بشن. و بعدش ممکنه نیاز به هواگیری داشته باشید. پس هنگامی که موتور کاملا سرد شده اقدام به بازکردن درب رادیاتور کنید.



بهرام
ساعت0:35---26 فروردين 1396

متوجه مشکل شدم ماشین داره آب میریزه نمیدونم چه لوله ای یا جنتی هست ولی از زیر داره آب میده باید ببرم رو گود متاسفانه امروز تعطیل بود و تعمیرکار نبود.یکی دو تا سوال کلی داشتم آیا این نوع موتور برای همه انقد طبع ش گرمِ توی شهر روی ۱۰۰ درجه س ؟ بعدیم اینکه احساس میکنم یه مقدار آب کم میکنه مثلا هفته ای یا دو هفته ای یه بار باس چک شه عادیه؟ من چون خوزستانم ضد یخ نمیذارم ولی آب تسویه شده میریزم
پاسخ:جالبه. دقیقا با اولین مودی که مطرح کردم برخورد کردید.

یکی از کاربردهای ضدیخ ، ضدجوش هم هست.ماشینتون حتما باید ضدیخ داشته باشه بخصوص در هوای بسیار گرم خوزستان.

نکته بعدی اینکه حتما از آب رادیاتورهای بازار استفاده کنید. از نوع آب خالص و بدون رنگ. مطمین باشید از روشهای سنتی و بعضا نادرست خونگی آب رادیاتور مناسبی بدست نمیارید.

اضافه کردن آب ممکنه هر چندین ماهی مقدار بسیار کمی باشه. اینکه شما هر هفته یا دو هفته اضافه می کنید حتی در خوزستان کاملا غیر عادی هست.

احتمالا پولک های سیلندر دچار خوردگی شدن. می تونید اونارو هم چک بکنید.

طبع 206 کلا طبع گرم هست. دمای کاریش اغلب ممکنه بالای 100 درجه باشه.



بهرام
ساعت16:30---25 فروردين 1396
سلام من یه ۲۰۶ صندوق داره تیپ ۲ با موتور تیو۵ ۱۶ سوپاپ دارم،اول اینکه دور تند فن ماشین تقریبا طبق امپر روی ۹۷ درجه روشن میشه،اوایل ماشین توی ترافیک و محیط شهر یکی دو باری جوش اورد که پیگیری کردم گویا ترموستات روش نبود و ترموستات این موتور به همراه یک مجموعه سنسور و ترموستات باهم کلا تعویض کردم همینطور رادیاتور رو باز کردم چک کردم حتی موتور فن رو هم تعویض کردم خوب مشکل ظاهرا حل شد البته خوب امپر به همین منوال بود گویا طبیعت این موتور اینه،امروز کولر رو زدم توی گرما بود باز به شکل عجیبی ماشین جوش اورد بعد از چند ماهی که این اتفاق نیافتاده بود این مشکل ممکنه ناشی از چی بوده باشه؟
پاسخ:سلام. وضعیت کم کردن آب ماشین چطور بوده؟ چه آبی داخلش میریختید هر بار؟ با ضدیخ یا بی ضد یخ ؟ آب مخصوص؟ وضعیت واتر پمپ چطوره؟ شیلنگ باریک مشکی که آب رو میاره روی مخزن چک کردید؟ اصلا جوش آورده یا فقط اخطار داده؟


فرهادیان
ساعت9:03---20 اسفند 1395
بسیار کمکم کرد. ممنون

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








تاریخ: سه شنبه 12 فروردين 1397برچسب:نحوه اضافه کردن ضدیخ,نحوه اضافه کردن ضد یخ,خورندگی ضدیخ,صدای شره داشبورد,لوله دو شاخه,جوش آوردن,icu رادیاتور,بخار شیشه,آب زیر فرش ماشین,خیسی داخل کابین,جوش آمدن,جوش آوردن,صدای جززز ,جززز کاپوت,شیلنگ مشکی راذیاتور,رادیاتور بخاری,نشت داخل اتاق,نشت پنل داخلی,جوش آوردن پراید,جوش آوردن ماشین,اورینگ بخاری 206,پولک سیلندر,ایران رادیاتور,رادیاتور گرم,نشت آب,واشر سر سیلندر,جنت,جنت رادیاتور,نشت آب بخاری پژو,خیسی زیر کفپوش,آب زیر کفپوش,كاهش سطح آب رادياتور,بازديد رادياتور خودرو,بازديد مسافرت,آب,آب روغن,فن رادياتور,فن خنك كننده خودرو,فن خنك كننده,فن خنك كننده رادياتور,آب اگزوز,آب روغن قاطي,جنت,جنت آب,آب رادیاتور,جوش آوردن پژو 206,سنسور حرارت,واتر پمپ,واشر سر سیلندر,واشرسرسيلندر,امداد خودرو,رسوب,تعویض آب رادیاتور,بخار آب رادیاتور,ضد یخ,ضد جوش,ضد زنگ,هواگیری آب رادیاتور,هواگیری رادیاتور,پیچ هواگیری,بخاري پژو,رادياتور پژو,نشت آب پژو,كم كردن آب پ‍ژو,بخاري 206,رادياتور 206,نشت آب 206,كم كردن آب 206,فن رادیاتور,دیاگ,دستگاه دیاگ,فن,بخاري 206,peugeot 206,,
ارسال توسط محسن
آخرین مطالب